Vil I anbefale eller fraråde brug af hjortetakolie til beskyttelse af småtræer mod harer?

Med venlig hilsen
Ania Larsen, marts 2003

Svar

Det er ikke til at sige, om man skal fraråde eller tilråde at bruge hjortetakolie. Mod det taler, at produktet lugter afskyeligt, det bliver hængende i hud og tøj, og man undgår ikke at få det på sig. For det taler, at det er effektivt. Men måske må jeg have lov til at råde dig til at bruge et helt andet middel, nemlig totter af fåreuld, som du binder på hvert træ. Erfaringer fra Den Økologiske Have i Odder viser, at blot én tot, godt fårestinkende uld på hvert træ er nok til at beskytte træet for en vinter.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Vil I anbefale eller fraråde brug af hjortetakolie til beskyttelse af småtræer mod harer?