Hvordan hænger jeg en blommeviklerfælde op?

Jeg har købt en blommeviklerfælde, men ved ikke hvordan man skal sætte den lille ting fast

Med venlig hilsen
Connie Hansen, april 2014

Svar

De gange jeg har sat en blommeviklerfælde op, har der været et stykke underligt forvredent ståltråd med. Jeg kan godt huske situationen – vejledningen kan bestemt gøre bedre. Men efter lidt hovedbrud finder du ud af, hvordan du kan sætte det fast på fælden og hænge den op

Jeg har dette billede af fælden ophængt med den medfølgende ståltråd.

Blommevikler fælde ferromon

Blommeviklerfælde ophængt i ståltråd, som var med fælden. Foto: Karna Maj

Jeg fik i øvrigt mere larvefri blommer, og der blev fanget mange viklere i fælden hen over sommeren.

Læs mere om blommeviklere

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvordan hænger jeg en blommeviklerfælde op?