Hvad gør jeg ved de små edderkopper på mit appelsintræ?

Jeg har et appelsintræ, hvor der er begyndt at komme mange små rød/brune edderkopper på. Det ville være dejligt, hvis der var nogle, der kunne hjælpe mig og fortælle, hvordan jeg får dem væk.

Med venlig hilsen
Jonas, januar 2015

Svar

Mit gæt er, at det ikke er edderkopper, men spindemider. Et helt almindeligt problem ved dyrkning af appelsintræer inde om vinteren.

Du kan prøve at se i artiklen Væksthusspindemide, hvor der er billeder, og her kan du også læse, hvilke muligheder du har for at bekæmpe spindemider.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad gør jeg ved de små edderkopper på mit appelsintræ?