Findes der planter, som hjorte ikke æder af?

Vi har købt en ejendom der støder direkte op til eng, sø og skov. Her færdes hjortene dagligt. Har I en planteliste over nogle hjorteresistente planter til den enkle og nemme have?

Med venlig hilsen
Loni, februar 2016

Svar

Jeg kan nok ikke give dig en liste, som er til at stole på 100%. Rådyr æder nemlig det, som de bedst kan lide, og er der ikke nogle af deres favoritspiser, så tager de bare det bedste af det, der er. Også selvom det er planter, som andre har erfaring for, at de ikke kan lide.

Men prøv at se planterlisterne i dette svar: Hvilke planter kan rådyr ikke lide?

Du kan også finde gode råd i artiklen Rådyr i haven

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Solsikken

Alt til den økologiske have

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Findes der planter, som hjorte ikke æder af?