Hvad skal jeg bruge som sneglekant til højbed?

Kan en sneglekant til højbede udformes i plast eller træ, eller er det kun metal (alu/jern), der er effektivt?

Med venlig hilsen
Per, marts 2016

Svar

Det korte svar er; at en kant kan sneglene sagtens kravle hen over, men de har svært ved at komme rundt om vinklen som et sneglehegn har – med en ca. 45 grader.

Den vinkel kan man lave med andet end en bukket metalplade. Jeg har set det virke effektivt med en træ kant, med en kraftig plastik vinkel sat på. Eller en kraftig plastik vinkel påsat et træskelet, der er skrevet meget om snegle her på siden, prøv med søgefunktionen og du kan finde mange artikler.

Med venlig hilsen
Birte Buhl
Biolog, Grøn Guide i Århus

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad skal jeg bruge som sneglekant til højbed?