Hvem spiser petunia på første sal?

Jeg har et stort problem. Alle mine petunia bliver spist ned til jordkanten, enkelte fjernes helt. Alle hovederne på mine duft nelliker fjernes, så kun stilkene står tilbage. Den første plante der i løbet af en nat blev ædt helt ned, var en meget stor persille. Der ligger aldrig planterester på gulvet. Det hele sker om natten. Her idag, er der gravet et stort hul under min klematis på ca. 6–7 cm og en diameter på 5–6 cm. Alle planterne står i krukker.

Alt foregår på 1.sal og der er kun adgang gennem lejligheden. Jeg bor på landet.

Med venlig hilsen
Susanne Andersen, maj 2016

Svar

Det er svært at svare på, men nu der også er gravet og det er natlig aktivitet – så er det nok mus. De kan komme ind over det hele, prøv at sætte en fælde op og se om der ikke er bid.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvem spiser petunia på første sal?