Vil dræbersnegle spise mine kompostorm?

Jeg har observeret en dræbersnegl i min kompostbeholder. Spiser sneglen mine kompostorm?

Med venlig hilsen
Elna Krogager, oktober 2016

Svar

Jeg tror ikke at dræbersneglen vil spise kompostorm. Dels spiser sneglene dødt organisk materiale og levende planter – dels har der i mange år været både dræbersnegle og kompostorm i min kompost. Sneglene kan rigtig godt lide at være i komposten. Dels er der masser af ting de kan spise dels er det et fint sted for dem at lægge æg. Så brug komposten som »sneglefælde« og klip dem over når du ser dem i komposten.

Med venlig hilsen
Birte Buhl
Biolog, Grøn Guide i Århus

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Vil dræbersnegle spise mine kompostorm?