Hvor lang tid er der smælderlarver efter en græsplæne?

Jeg lavede køkkenhave sidste år, hvor der før var græsplane. Det resulterede i at kartofler, løg og gulerødder var gennemhullede af smælderlarver.

Hvor lang tid går der før man er fri for dem og kan man ellers gøre noget for at undgå dem?

Med venlig hilsen
Jane Schultz, maj 2005

Svar

I den database, som vi er i gang med at opbygge med skadedyr og sygdomme, ligger der en artikel om smælderlarver. Her kan du bl.a. læse om dens livscyclus.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvor lang tid er der smælderlarver efter en græsplæne?