Hvad er det for røde dyr der anbriber min troldhassel?

Min store troldhassel er plaget af en mærkelig sygdom. Hele stammen og alle grene er ligesom spundet inde i et gennemsigtigt net, som skinner »plastik-agtigt« i sollys. Under nettet kravler myriader af bittesmå røde dyr. Hvad er det og hvad gør jeg ved det?

Med venlig hilsen
Marie Skoven, august 2002

Svar

Din busk er angrebet af spindemider. Det bedste, du kan gøre, er at rive nettet i stykker med en stiv kost. Om du vil, kan du derefter vaske busken igennem med sæbevand (ægte sæbe, ikke sulfo!), men husk at skylle sæben af igen efter et par timer. I øvrigt vil problemet løse sig efterhånden som spindemidernes naturlige fjende, rovmiderne, indfinder sig.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad er det for røde dyr der anbriber min troldhassel?