Hvordan nedkæmper jeg elefantgræs?

Jeg har fået afhentet en stor elefantgræs. Hullet er dog ikke helt tomt, der ligger stadig stængelstykker tilbage – samt en mindre klump, som har sit udspring under legehuset.

Hvor »aggresiv« er resterne – og hvordan slipper jeg bedst af med dem, så den ikke kommer igen. Mine tanker er: Kogende vand, salt, sorte sække til at skygge den bort – eller slet og ret at klippe evt. skud ned, når de dukker op.

Men hvad er mest effektivt? Round up er naturligvis ikke en mulighed.

Med venlig hilsen
Freya Grossmann, marts 2013

Svar

Tak for at du afviser »Roundup« som en mulighed. Dit problem kan nemlig løses ganske let uden at forurene. Dæk alle rester af rodnettet med lystæt, sort plastic, og dæk plastic’en med et lag jord på ca. 5 cm tykkelse. Vent derefter to vækstsæsoner, og så eventuelt en dækafgrøde eller en blomsterengblanding ud i de 5 cm dæklag, så der er noget kønt at se på i mellemtiden.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Hvordan nedkæmper jeg elefantgræs?