Hvordan bliver jeg vorterod og guldstjerne kvit?

Min have er fyldt med vorterod og almindelig guldstjerne. Især er der meget vorterod i staudebedet. Haven er meget gammel. Mangler jorden en eller anden form for næring, da ukrudtet breder sig år efter år? Kan jeg blive ukrudtet kvit?

Med venlig hilsen
Susanne Krogh, april 2002

Svar

Igen et eksempel på, at ukrudt er mange ting. Ind imellem er der urter, som mange ville ønske, at de kunne få til at lykkes, men som andre helst er foruden.

Vorterod-problemet er stort hvert år på denne tid, men om en måned er det ude af verden af sig selv. Så kort er plantens vækstperiode. Det samme gælder for Almindelig Guldstjerne, og det skyldes, at de begge er skovbundsplanter, som må være der, mens lyset er kraftigt.

Rådet er kort og godt: lad dem være, for så kommer der ikke det, som er værre! Jorden fejler bestemt ikke noget, når disse to muldjordsplanter er så dominerende.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Hvordan bliver jeg vorterod og guldstjerne kvit?