Hvordan kommer jeg af med krybende fredløs i græsplænen?

Er der noget at gøre ved krybende fredløs i græsplænen?

Med venlig hilsen
Ruth Romar, april 2002

Svar

Krybende fredløs er selvfølgelig et problem i en græsplæne, netop fordi den er krybende og derfor ikke er oppe i slåhøjde, hvis plæneklipperen er stillet til at slå højt. Problemet skyldes sikkert også, at du – ligesom flertallet af danske haveejere – ikke altid får slået plænen tit nok. Desuden får krybende fredløs et forspring i tørre perioder, hvor græsset ikke slås.

Det bedste råd er at prøve at slå lavt og tit på det sted, hvor problemet er. Hvis der er ranker, som du kan hive op, kan du jo forsøge med en rive eller andet, som kan komme ned under rankerne.

I artiklen »En græsplæne uden kemi« kan du læse mere om græsslåning og ukrudt.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Hvordan kommer jeg af med krybende fredløs i græsplænen?