Har I en bedre ide til at blive mælkebøtter kvit end plænerens?

Jeg er den »lykkelige« ejer af over 1000 mælkebøtter i min græsplæne. Hvordan kommer man nemmest af med dem? Min nabo siger plænerens. Jeg er dog lidt skeptisk da jeg ikke tror det virker. Alligevel er jeg villig til at prøve da jeg ikke orker/gider at tage dem op en efter en. Hvad kan i anbefale af plænerens? Måske i har en endnu bedre idé

Med venlig hilsen
Ronni Bærentsen, maj 2005

Svar

Jeg vil ikke anbefale at bruge plænerens af den simple grund, at det ikke er en god ide at hælde kemikalier ud i naturen (haven).

Når nu du ikke gider stikke det hele selv, så må du skaffe forstærkning. Inviter venner, bekendte, familie og naboer til en hyggedag i haven. Mens de stikker, så griller du en god gang bøffer til bagefter og sørger selvfølgelig for masser af drikkelse. Jeg tror, det kan blive alle tiders dag, og kan man kommer hinanden mere ved, end når voksne, børn, hund og katte kravler på alle fire hen over en græsplæne i et miljørigtigt tiltag. Måske kan det blive en årlig tilbagevendende tradition – måske med en ny have hvert år.

PS. Det bliver måske lidt dyrere end plænerens, men bestemt en hel del sjovere.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Har I en bedre ide til at blive mælkebøtter kvit end plænerens?