Kan man kalke eller gøde padderokker væk?

Jeg har læst jeres svar om paderokker. Jeg mener at have læst et sted, at padderokkker ikke gror i al slags jord. Kan man evt. »kalke« dem eller gøde dem væk – altså give dem en jord, de ikke kan lide?

Med venlig hilsen
Brita Bregnhøj, september 2002

Svar

Det er korrekt, at padderokker fortrinsvis har rodstænglerne anbragt i komprimerede lag i jorden. Det er også rigtigt, at kalk kan bidrage til at løsne op for en (ikke alt for hård) komprimering. Men nogen øjeblikkelig og markant virkning skal man nu nok ikke vente sig af at kalke. Det bedste er – stadigvæk – at holde det grønne væk over en lang periode.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Ukrudt > Kan man kalke eller gøde padderokker væk?