Forum

Kommentarer til »Hvordan og hvornår skal vi beskære et ungt ferskentræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan og hvornår skal vi beskære et ungt ferskentræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. september 2023 kl. 9.33

Vores ferskentræ plantet for 2 år siden og 3. Vækstår hos os voksede alt for hurtigt. 1. År gav det 13 frugter, 2. År 65 ferskner og i år var der 13 meget store ferskner. Jeg bestøver med pensel hvert år. Nu var det tid at beskære træet lige efter høsten.
Jeg opgav at finde ud at den teknisk rigtige måde at beskære på.
En måned efter beskæringen er der 5 blomster og flere knopper på træet. Hm.....
Det bliver spændende at se om der kommer blomster næste år.
Vedhæfter to billeder fra før og efter beskæring.
Ingeborg

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. september 2023 kl. 9.34

Efter beskæringen

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. september 2023 kl. 20.44

Hej Ingeborg.

Der ligger en masse omkring beskæring af fersken på nettet. Bl.a så har Drivhusklubben en god side omkring emnet.

Det er ærgerligt ikke at få så mange frugter på dette spændende træ . Men jeg er godt klar over at det med at beskære ka være indviklet og at der er lige så mange meninger,som der er mennesker omkring dette emne .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. september 2023 kl. 22.08

Tak, men jeg har googlet emnet på flere sprog og er ikke blevetven dyt klogere. Der går ud over min fatteevne. Desuden er jeg ikke så interesseret i at få alt for mange frugter, som modner på een gang.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Hvordan og hvornår skal vi beskære et ungt ferskentræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan og hvornår skal vi beskære et ungt ferskentræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider