Forum

Frygeligt irreterende træ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Friis, 24. april 2017 kl. 19.12

Hejsa alle.

Jeg har netop fældet og fået gravet en kæmpe rod/stub op fra det mest irreterende træ, der stod i bunden af vores have. Det har været et stort træ, som i sin tid er blevet fældet, men hvor der igen var kommet enorme grene på stubben, så det lignede en kæmpe busk på 5 meter. Når det blomstrede var det som om det var 1000 mælkebøtter af de hvide man buster til, i luften i de ca 2 uger det varede. Nærmest som et snevejr. frygteligt. hvad kan de være for et træ, for skal da aldrig ha sådan et igen...:-) er der mon nogen der ved det??
Hilsen Peter

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. april 2017 kl. 20.01

Uden billede er det rent gæt - pil eller poppel.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 25. april 2017 kl. 8.26

balsampoppel

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 25. april 2017 kl. 12.30

Ser disse ud som på dit gamle træ?

(billedet her er af frøulden på en rabarberpoppel (Populus lasiocarpa) - men mon ikke alle poppel-sorter ser nogenlunde sådan ud?) ;)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 26. april 2017 kl. 9.47

Det er pudsigt, at der findes noget, der hedder rabarberpoppel!

Jeg husker, at jeg engang stillede en skål med nykogt rabarbergrød til afkøling i vindueskarmen ved et åbent vindue. Da jeg lidt efter kom ud i køkkenet igen, var der et tykt lag ”uld” på grøden. Vi havde flere store poppeltræer uden for huset.

Med venlig hilsen

Doris Møller

Nyt svar til emnet »Frygeligt irreterende træ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Frygeligt irreterende træ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider