Forum

Hvilket drivhus anbefaler I?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Feather Gentle, 6. august 2012 kl. 22.05

Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp af jer, der har et drivhus.

Jeg har undersøgt drivhus markedet i de sidste par uger, og har det svært ved at beslutte mig. Der er så mange forskellige ting man skal kigge på. Det jeg vil, er at det skal være mindst 11 m2 og skal have dobbelt dør.

Jeg har indsnævret det til 3 kandidater.

- Juliana Compact Plus 12.1 m2. Det ser ud som om det er det bedste kvalitet, med prisen er lidt højere end de andre.
www.frishop.dk/pi/Juliana-Compact-Plus-drivhus-12-1-m2-4-vindue-441x277x257-6mm-polycarbonat_5743_4541.aspx

- Vitavia Uranus 11,5 m2. Kunne være et godt compromis.
www.nettobuild.dk/vitavia-drivhus-uranus-11500-alu-poly.html

- NoName, 12.5 m2. Bortsæt fra at jeg ikke kan finde navn på det, det er det mest interessant. Ser ud som en god, stærk profile, samt god pris. Det er også det eneste jeg har fundet, som kan fås hybrid (glas og poly).
www.hobbydrivhuse.dk/shop/12-5-m2-542p.html

* Kender I nogen af dem, og hvad synes I om dem?

* Anbefaller I glas eller polykarbonat? Jeg har tænkt mig at få drivhuset med poly, fordi jeg har læst at det hjælper med regularing af temperatur. Er det rigtigt? Hvad med et hybrid drivhus med glas væg og poly tag? Er det en god ide?

På forhånd tak
Feather

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. august 2012 kl. 22.11

Har du været omkring Willab Garden og set på deres Euro Serre-huse?

Det er supergod kvalitet, og de har en del modeller med glas i siderne og poly i taget.

Det har jeg selv, og det fungerer supergodt. Det var også en stor fordel med de lette tagplader, da vi skulle montere taget :)

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 7. august 2012 kl. 10.00

Jeg har, i år, selv købt et lille Vitavia drivhus på 6,2 m2 med enkeltdør og glas i både sider og tag.

Jeg ved godt at det ikke er det du er på udkik efter, men jeg er meget positivt overrasket over kvaliteten af Vitavia, og jeg syntes at man får meget for pengene.

M.h.t. glas versus polycarbonat, så syntes jeg at drivhuse helt i poly, er "grimme" og man mister charmen ved at kunne kikke ind til sine planter når man går forbi drivhuset. :-)

Peter

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Klindt, 10. august 2012 kl. 16.40

Hejsa
Har lige investeret i et Pavillon: www.pavillondanmark.dk/drivhuse.aspx
Meget robust drivhus og fin vejledning (tegninger og video)
Kan ses i Byggecentrum, Middelfart.

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Feather Gentle, 15. august 2012 kl. 22.40

Tak for svar, men jeg er nybegynder og priserne hos PavillonDanmark og Willab Garden er lige høje nok til sådan en som mig.

Hvad med HobbyDrivhuse? Jeg synes umiddelbart man får meget for pengene (10mm poly til tag, 4mm hærded hele glas, glas holdt via profiler der skruen på udefra mv.)
www.hobbydrivhuse.dk/shop/12-5-m2-469p.html

Desværre er Thisted ret så langt væk, så jeg kan ikke se det ved selvsyn - men samlemanual og tegninger ser da ud til at være fuldt ud på højde med f.eks. Juliana og Opj.

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 16. august 2012 kl. 21.40

Hej Feather

Jeg har i 2010 købt en pavillon hos Hobbydrivhuse med glas i siderne og poly til tag. Opsætningen var til at gå til - og jeg vurderer det som værende rigtig solidt.

Levering og servicen fra Hobbydrivhuse kan jeg også kun tale pænt om ;o)

God fornøjelse
Ulla

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Løwe, 3. marts 2015 kl. 18.11

Efter lang tid søgen og undersøgelse af drivhuse på det danske Market, er valget af drivhus faldet på et Hobbydrivhus 14,5 m2 drivhus model 800 sortlakeret, vil gerne skrive lidt om de grunde til at jeg valgte dette drivhus, havde først læst en masse om køb af nyt drivhus og har haft meget glæde af jeres forum. Var en tur i byggecentrum i Middelfart i weekenden sammen med konen og se på drivhuse. Gik hurtigt forbi Vitavia afdeling af drivhuse, som håndværker kunne jeg hurtigt se at disse drivhuse næppe kan holde til meget vind da deres aluminiumsprofiler er utrolige tynde. Var derefter over og se på Juliane drivhuse det var et godt drivhus men man kunne se at flere steder var de plastik/gummilister som holder vinduerne på plads var faldet af, Drivhus firmaer som Pavillon, Euro-Serre, bruger også sammen metode desuden sælges Juliane drivhuse kun men 3mm hærdet glas, og hvis du vil havde Polycarbonat i taget for at skåne planterne lidt for solen, vil dette koste 5000 kr. Ekstra og man vil stadigvæk modtage alt glasset til både sider og tag, det syntes jeg er ret skørt. Da jeg så kom over til Hobbydrivghuse afdeling kun jeg straks se at her får man et super stabilt drivhus med meget kraftige aluminiumsprofiler huset leveres som standard med 4 mm hærdet glas og men kan til vælge at få polycarbonat i taget for kun 500 kr. Extra. Kunne se at metoden som blev brugt til at sætte vinduerne i så meget mere holdbart ud, det sker ved at en halvmåne aluminiumsprofiler bliver skruet sammen med et t profil hvor der i andre drivhuse bliver brugt gummilister og glasfjeder clips. Var derefter hjemme og tjekke trustpilot for at se hvad andre syntes om dette produkt kunne se at de fleste var meget tilfredse med deres drivhus fra hobbydrivhuset og kunne læse at der var to køber der haft problemer med at ruder sad løse efter storm og at de måtte ud og stramme skruerne igen når det havde stormet, ringede så mandag og snakkede med Brian Thulstrup som er ejer af hobbydrivhuse og jeg spurte ham om der var problemer med vinduer der gik løse ved blæse vejr han kunne oplyse at der var lidt problemer med de første drivhuse med at de havde lavet designet om på de profiler der skruer vinduerne sammen han kunne også oplyse at det er sammen metode de bruger på professionelle drivhuse. Han fortæller også at de kun bruger rustfrie bolte og møtrikker til drivhuset da de er noget mere holdbar ind Aluminiumskruer der meget nemt kan overskrues i gevindet. Så alt i alt faldt valget på model 800 fra hobbydrivhuse det er samtidige det billigste i sammenligning med Juliane, Pavillon, Euro-Serre.

Brian Løwe.

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. marts 2015 kl. 9.51

Lige et par bemærkninger angåede drivhuse , du skriver at alu profiler ser meget tynde ud og de ikke kan holde , forkert de er nøje beregnet af en computer så de er så tynde som muligt så der kan komme så meget lys og varme ind som muligt og de holder.
Det er en dårlig ide med et sortlakeret drivhus contra ubehandlet aluminium , førstnævnte skal regelmæsigt lakeres og det er stort arbejde , sidstnævnte er vedligeholdeses frit . Hvis man endelig vil have et malet drivhus så er det hvidt der er farven da det i sig selv lyser op.
Jeg har selv Halls/Juliana 128 10m2 drivhuse det ene 37 år og det andet 2 år gammelt , det er drivhusenes arbejdsheste pålidelge enkle og billige , meget drivhus pr. krone.
Du kan også vælge en cirkushest , det er farvede drivhuse med med krimkrams på tagryggen og til en høj pris .
Prøv at shop around der er masser af gode tilbud i de forskellige byggemarkede og bilka osv.

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Løwe, 5. marts 2015 kl. 11.17

Var en tur i Middelfart og besøge Byggecentrum her i weekenden med Konen og se på deres drivhuse, Planen var at jeg gerne ville se på et Juliane premium da det så super flot ud i deres brochure men blev meget skuffet da jeg så deres udstillings hus det var meget tydeligt at der er store problemer med de lister der holder vinduerne på plads der var mange steder listerne bare sad løse som i kan se på de fotos jeg har vedlagt.

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Løwe, 5. marts 2015 kl. 11.18

foto 2

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Løwe, 5. marts 2015 kl. 11.19

foto 3

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Løwe, 5. marts 2015 kl. 11.19

foto 4

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Spælling, 8. marts 2015 kl. 12.18

Jeg kan ikke anbefale at gå på kompromis med kvalitet. Knækkede ca. 30 bolte i mit Halls Magnum 148, mange af dem led til stor frustration når man skulle afmontere en masse for at erstatte dem. Skulle også skifte et hjørne da en skrue knækkede inde i det. Efter at hele drivhuset var samlet. Det var noget nær umuligt.

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Jeppesen, 17. januar 2016 kl. 19.05

Hej. Jeg har fundet denne tråd ved en internet søgning. Håber I kan give svar på følgende: er der forskel på kvaliteten når man snakker de små vægdrivhuse?

Jeg har fundet forskellige fra enten Halls og Juliana, men kan se, der er noget forskel på prisen:

werken.dk/kategori/drivhuse/vaegdrivhus/

Men kan det virkelig betale sig at betale ekstra for fx. Juliana frem for Halls?

Mvh.
Niels

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. januar 2016 kl. 20.46

Det kommer lidt an på, hvor udsat huset kommer til at stå. Hvis det står godt i læ, er de billigere modeller formentlig helt fine, men hvis det står frit tilgængeligt for vinden, vil en kraftigere model være god.

Så det er svært at svare på, når man ikke kender dine lokale forhold :)

Nyt svar til emnet »Hvilket drivhus anbefaler I?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvilket drivhus anbefaler I?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider