Forum

20–25 gl kiwi i drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 23. juni 2014 kl. 17.46

ja jeg ved ikke helt nøjagtig hvor gl den er.købte første gang fra Bakker 2 hun 1han ,de gik ud.Da bakker havde han+hun på sammeplante købte 1 ,den har nu stået der lige siden,dog blev den på et tidspunkt cuttet ned til 30 cm under niveau fordi,der skete ikke noget ,og nu skulle der være halmballe varme til augurker.2 år efter kom kiwien op igen.Så har den fået lov til at gro/klare sig selv.I år troede jeg der ville ske noget,der var på 1tidspunkt 12 gr nat og dag,og så begyndte livet at vise sig,men senere blev det 3gr frost i flere omgange.og så var bladene skadet.Brune kanter det kunne være tørke .Jeg synes jeg har været meget tålmodig ,har aldrig set en blomst han eller hun.Ikke lige de bedste betingelser her på Midtfyn ,for sarte planter.Er der nogen med bedre erfaringer end mig.Hilsen Mogens

1 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Asbjørn Winther, 25. juni 2014 kl. 15.47

Står de plantet direkte i drivhuset? Hvis de er, vil de selv finde vand. Hvis ikke skal du selfølgelig passe på med at overvande dem. Kiwi kan være svær at dyrke i drivhuset pga. frosten. Ja, næsten umulig. Og 20 - 25 hvad?

2 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Asbjørn Winther, 25. juni 2014 kl. 15.49

Kiwier skal desuden være ret gammle før de blomstre.

3 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 25. juni 2014 kl. 18.57

Hej Mogens Skriv Kiwi i søgefeltet i øverste højre hjørne, så kan du finde mange svar på dine spørgsmål. Henry G.

4 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 26. juni 2014 kl. 8.50

Hej Asbjørn og andre ,der skulle have stået 20-25 år gammel kiwi i drivhus . Der er godt nok lecablok sokkel ned til 80cm dybde,det skulle være lige efter bogen.Men uden varme er der samme temp. i drivhus som udenfor. Både kiwi og figen fik frost i år. Er det her i Juni kiwi blomstrer hvis de gør?
Hilsen Mogens

5 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. juni 2014 kl. 9.46

kiwi egner sig ikke ret godt til drivhus vi har en " JENNY " på en sydvendt mur den gav ca 300 frugter sidste år og i år er der skabt flere

6 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 8. maj 2016 kl. 15.57

Så er det kiwi tid igen .Sidste år 2015 troede jeg der skulle komme blomster ,men så blev de frossen ,-2,8 gr den 3 maj.
I år 2016 var det 1,3 gr frost 2.maj ,nu ser det ud til at der sker noget igen ,de sidste dage 24 gr om dagen og 10 gr om natten .

7 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 8. maj 2016 kl. 16.13

Det kræver tålmodighed også at få billeder fra tlf til pc

8 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 8. maj 2016 kl. 16.30

Grenene ser noget kraftig behåret ud i forhold til Mogens Madsens
"Jenny"

9 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 16. maj 2016 kl. 18.34

Nu har jeg lige været ude og tage flere billeder, vandret, de første blev drejet 90 gr. Har også søgt på kiwi blomster knopper ,det var
på engelsk kiwi flower buds .Der var billeder .Kan nu sige at den er 22 år gl. ifølge katalog 1994 fra Bakker fordi der er også et par ænder ,som jeg også købte. Den har ikke været beskåret gødet eller vandet siden 2008. Døren har stået åben og 2 glas taget ud.
Nu har jeg sat et nyt glas i og lukket døren ,bladene var ved at blive flået af den kraftige østenvind .

10 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 16. maj 2016 kl. 18.36

ja så vender det rigtigt

11 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 16. maj 2016 kl. 18.41

det kan også ses der ikke er beskåret

12 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 16. maj 2016 kl. 18.48

Nu skal jeg så bare vente 2 mdr. på at se om der er han og hun blomster ,og det ikke bliver frost inden de åbner sig.

13 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. maj 2016 kl. 6.47

Jeg har en 6 år gammel Jenny i potte på friland, og den har blomsterknopper i år :) Den kommer ikke i drivhus - der skal jo være andet derinde også...

14 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 30. maj 2016 kl. 13.27

Jeg har set at den kiwi jeg har ,ifølge Bakker 1994 katalog er
Oriental Delight. Grunden til at den har fået lov at passe sig selv siden 2008,er at der gik dræbersnegle i det ,der var tomat agurk og chili .Med drypvanding og op til 2kw strålevarme. Det virket fint
men det var sneglene der fik mest ud af det.
Der er nu gået fra 8-30 maj, og der er tegn til blomsterknopper åbner i nær fremtid. De sider i klaser med 3 og er ca 15mm store nu.

15 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 30. maj 2016 kl. 13.30

Det skulle have været et andet billede

Nyt svar til emnet »20–25 gl kiwi i drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > 20–25 gl kiwi i drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider