Forum

Nemme blomster til drivhuset

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mat Pil, 18. januar 2015 kl. 21.49

Sidder der nogle derude med gode ideer til relativt nemme, flerårige planter og blomster som trives i drivhuset hele året?

Jeg er ikke så interesseret i tomater og agurker, men hellere planter som er smukke at se på.

Jeg har både mulighed for at plante i krukker og direkte i jorden.

Lige nu har jeg et lille figentræ og jeg overvejer at plante en vinranke. Men sidder der ikke nogle med andre, sjove forslag til at give drivhuset lidt liv?

Hilsen Mathilde

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. januar 2015 kl. 10.27

Syrisk rose , passionsblomst , for at nævne 2 ...........

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 19. januar 2015 kl. 10.33

Bourgonvillea.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. januar 2015 kl. 10.54

Stedsegrøn klematis dufter kraftigt i det tidlige forår, inden vinen springer ud.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 19. januar 2015 kl. 12.14

Bourgonvillea er ikke vinterhårdfør, så skal der være varme på drivhuset, det er heller ikke alle passifloaer der er kan klare kulden,

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mat Pil, 19. januar 2015 kl. 13.59

Tak for svarene - kom endelig med flere forslag :)

Der er ikke varme i drivhuset. Jeg håber på at kunne finde nogle planter som både kan tåle den kolde vinter og den varme sommer i drivhuset.

Hilsen Mathilde

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 20. januar 2015 kl. 8.12

Mathilde det var måske en ide med nogle vinterhårdføre kaktus, du kunne evt. lave et lille ørkenbed.
jeg har en Clematis i et af mine drivhuse, den er der mest for at skygge for andre planter, men piberanke/ Aristolochia kan måske også være en ide, den er vinterhårdfør, det samme gælder mini kiwi

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 20. januar 2015 kl. 10.52

Lis .....vinterhårdføre kaktus , det har jeg også tænkt på , de blomster i mange farver i foråret og sommeren igennem , og behøver ikke at passes med vand , skal nok beskæres da de vokser temmeligt kraftigt...........

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 20. januar 2015 kl. 11.09

ja men beskærning er da det mindste af det, de er nemme, og man skal ikke være over dem med pasning,

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 21. januar 2015 kl. 21.06

I uopvarmet drivhus er der også altid mulighed for at dyrke isblomster.

De skal hverken gødes, vandes eller beskæres -men stiller store krav til lave temperaturer...

;0)

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 22. januar 2015 kl. 20.44

hvis det var mig ville jeg proppe en krukke fuld af alskens løgblomster, der i blomstring afløser hinanden.

Nyt svar til emnet »Nemme blomster til drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Nemme blomster til drivhuset

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider