Forum

Myrer i drivhuset

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Frank, 3. april 2005 kl. 15.34

Sidste år ødelagde myrer mine plantekasaser, de lagde simpelshen æg i jorden, og tomaterne gik ud.

Nu er jeg ved at starte igen, og myrerne løber rundt, hvad gør jeg for at udrydde dem.

Venligst Svend

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 1. maj 2005 kl. 0.13

Myrer aflives med myredåser, eller sukker og borax blanding. sukker lokker og borax cementerer sig i fordøjelsen – og så er livsforløbet slut for myrerne. nok det samme som "lokkedåserne", men billigere – og selvtilfredsstillende for os i ka'selvalderen.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 1. maj 2005 kl. 0.22

Det med selvvanderkasser er nok kun et Flop. få naboen til at vande i ferien (?)
plant hellere i spande og husk omvendte urtepotter ved planterod på agurker så disse ikke får vand netop dér. agurker kræver meget vand.

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene Søballe, 3. maj 2005 kl. 20.08

Køb 2 stk vagler(fugle) og lad dem opholde sig i dit drivhus sommeren igennem og du vil ingen myrer have længere. Hyggeligt er det til og med også.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Wærnskjold, 7. maj 2005 kl. 19.44

Hvor kan jeg købe det der borax og står der på pakken hvordan man skal blande det i forhold til sukker.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 11. maj 2005 kl. 11.24

Borax eller borsyre er en svag syre, der bl.a. bruges som
flammehæmmer og imprægneringsmiddel.

Borax er optaget på Miljøstyrelsens liste over uønskede
stoffer, fordi det kan forårsage skader på forplantningsevne og
fostre. Se evt. listen på www.greeninfo.dk eller www.mst.dk

Jeg har efter et indlæg på denne side forsøgt mig med gær og sirup – Jeg har lave en ketchup flaske om til en myre lokkedåse ved at fylde blandingen i og skrue låget på igen. Vend flasken med bunden op og skær nogle hulle 5–8 cm fra bunden – Flaske halsen kan nu stikkes ned i jorden og myrerne enten drukner i væsken eller dør pga. luft i mavsen fra gæren.

Tina

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette, 2. juli 2008 kl. 19.11

Hej Malene.

Har lige et spørgsmål, sikkert et dumt et men prøver alligevel.

Har selv MANGE myre i mit drivhus, og vil gerne finde en løsning,læste det du skrev, men er det ikk for varmt for vagtlerne i drivhuset?

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. juli 2008 kl. 8.02

Brug kogende vand, hæld masser af kogende vand direkte ned i boet, det er en ugiftig, men effektiv metode, pas på planterødder de tåler ikke kogende vand.

Mvh. Svend Høst

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette, 3. juli 2008 kl. 10.48

Hej Svend.

Ja det var en mulighed, mit problem er bare de er i mine planter, i sækken. hvis du har en ide til det, vil jeg meget gerne høre den.

Mvh Jeanette

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Vagn Nielsen, 7. april 2009 kl. 15.19

Myrer gør ikke noget. De er små og helt uanseelige.

Hvorfor dette hysteri? Jeg sidder selv i drivhuset og nyder synet
af de små væsener

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob, 9. april 2009 kl. 0.23

Jeg vander altid myrer med så koldt vand som muligt, og rigelige af det. Det får myrerne til at holde flyttedag – hvis de stadig bor i drivhuset, får de endnu et koldt styrtebad...

Det har altid virket for mig

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. april 2009 kl. 10.00

Hvorfor ikke bruge Diatomeet-jord, som er godkendt og nok det mest uskadelige middel som kan fås herhjemme. Man skal bare kigge sige lidt for. Priserne er forskellige fra forhandler til forhandler.

Det er desværre ikke tilladt at producere gift eller midler, der kan slå ihjel også selvom de er ganske harmløse. Derimod må man gerne anvende de midler som er godkendte

Nyt svar til emnet »Myrer i drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Myrer i drivhuset

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider