Forum

Tomater

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johnny Ole Larsen, 10. maj 2018 kl. 14.48

Hej
Er der nogen der ved om en ananas tomat skal havde fjernet sideskudene. Der står ikke noget om det på indpakningen.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 10. maj 2018 kl. 15.04

Jeg kender ikke ananastomaten, men et opslag på Google, fortæller mig, at den er indeterminant og skal følgelig behandles som så. Dvs nippes.
www.tomatodirt.com/pineapple-tomato.html

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Ole Larsen, 10. maj 2018 kl. 15.29

Tusinde tak forsvaret. Det vil jeg så gøre. Jeg kendte den heller ikke, så den i Bilka og skulle prøves.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Connie Reimer, 2. juni 2018 kl. 0.47

Hej herinde.😊

Jeg har fået et drivhus i år, og elsker det. Men mine tomate planter giver mig stor grund til fortvivelse. De krøller rigtig meget i bladene, sådan helt kramp agitigt, mest i de øverste blade.
Jeg er blevet rådet til ikke at gøde i en periode, det er prøvet, men ikke hjulpet.
Et andet råd var for meget varme, så jeg har kalket mine vinduer i drivhuset. Det har heller ikke hjulpet.
Jeg er lidt rådvild og vil hører om nogen kender problemet og evt kan hjælpe.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Connie Reimer, 2. juni 2018 kl. 0.49

Et bedre billede kommer her.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 2. juni 2018 kl. 7.58

Det har ingen betydning , en forklaring kan være at man nipper sideskudene af og derfor bliver roden størrer end toppen og dermed sender mere energi op end planten kan klare .

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Connie Reimer, 2. juni 2018 kl. 9.22

Tak for hjælpen. Det er jeg glad for.
Så det betyder ikke at de har fået for meget gødning, det kunne jeg heller ikke forstå.
Så trænger de måske lidt nu.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 2. juni 2018 kl. 12.36

Jeg tror heller ikke de krøllede blade betyder noget, men så vidt jeg kan se, ser bladene meget mørkegrønne ud og det plejer at være tegn på for meget gødning, så at gøde yderligere, synes jeg ikke er en god idé :)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Connie Reimer, 2. juni 2018 kl. 13.36

Tak for hjælpen.

Nyt svar til emnet »Tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider