Forum

Hvad skal du have i dit drivhus i år?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 29. marts 2019 kl. 11.15

Hos os er det eneste sikre chili og tomat.

Peter

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 29. marts 2019 kl. 16.23

Ud over tomat, chili og peberfrugt, så har jeg også agurker, honningmelon, auberginer, krydderurter, oxalis, jordmandler, artiskokker og squash. De sidste 2 fylder gerne en del. ;)

Derudover har jeg for- og efterafgrøder i form af salater, glaskål, radisser og indplantede (fra haven) vinterafgrøder som porrer og broccoli.

Alt dette kan kun lade sig gøre, fordi jeg har 2 store tunneldrivhuse på 35-40 m2 hver. ;)

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 29. marts 2019 kl. 16.49

Tomat, agurk, chili, basilikum- 2 slags, ingefær

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 29. marts 2019 kl. 16.49

Tomat, agurk, chili, basilikum- 2 slags, ingefær

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. marts 2019 kl. 19.36

Tomater, agurker. vandmeloner, basilikum og figenstiklinger..

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 29. marts 2019 kl. 21.11

Jeg når at få spidskål, ærter og kartofler inden de traditionelle drivhusplanter tager over. Lidt purløg mm er der altid som bundplante.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 30. marts 2019 kl. 9.40

vinterportulak, feldsalat, salat, spidskål, tomat, agurk og ananaskirsebær

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 30. marts 2019 kl. 10.21

Dild - selvsået er "hovedafgrøden" i mit drivhus, jeg kan ikke komme af med den. Derudover har jeg peber, chili, tomat ingefær, rød shiso og basilikum,
I foråret - nu - har jeg salat og radiser og jeg lader altid en radise stå. De bliver kæmpestore, og skulperne kan spises præcis som radiser. De bliver aldrig bitre, og en plante er mere end nok til hele sommeren ;)
Hvis jeg husker det, sår jeg salat i potter ude i september-oktober, som jeg så planter ind i drivhuset. Hvis jeg er heldig, gror de om vinteren (man kan plukke lidt), og hvis de overlever er der tidlig, frisk salat. Jeg har ikke varme i drivhuset, men dækker med bobleplast mod frost.

Nyt svar til emnet »Hvad skal du have i dit drivhus i år?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvad skal du have i dit drivhus i år?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider