Forum

Tomatplanter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Heidi Lindeblad, 10. juni 2020 kl. 18.07

Er der nogle som ved hvad pokker der sker med mine tomatplanter. De krøller bladene sammen og bliver tørret og brune i kanterne? Hvad gør jeg forkert? Se billederne.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 10. juni 2020 kl. 20.54

Du må lige fortælle, under hvilke forhold dine tomater gror.
Drivhus/friland
Plantesæk/direkte jord
Gødning?
Vand
Udluftning, hvis det er i hus.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 10. juni 2020 kl. 20.54

Det kan være mange ting, men i øjeblikket er der mange som har fået skadet deres planter af sprøjtemiddelrester i plantejord og visse organiske gødninger. Her sidder skaden primært i toppen af planten.

Hvis du ikke har brugt købejord med hestemøg og halm eller organisk gødning, vil jeg anbefale at du kommer med lidt flere oplysninger om planternes liv og levned til dato, hvis du vil have kvalificerede svar og ikke gætterier :-D

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 10. juni 2020 kl. 20.55

To sjæle én tanke :-D

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Lindeblad, 11. juni 2020 kl. 11.40

Sorry det tænkte jeg slet ikke på🥴Jeg har drivhus og har haft det en del år. Jeg har oplevet at mine blade krøller sig sammen men det er nok fordi jeg har gødet for meget og så holder jeg lige en pause med gødningen. Jeg planter i plantesække i kapilærkasser og der er vindues åbning i drivhuset. Hvis jeg kan se om morgen det bliver en varm dag åbner jeg døren så der er luft igennem.
Kan det være at de får for meget sol? Jeg har ikke kalk på mine ruder i taget?

Nyt svar til emnet »Tomatplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomatplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider