Forum

Udnyttelse af drivhuset før tomat mm

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 31. januar 2021 kl. 13.41

For 1 uge siden tømte jeg 1 m3 vand fra regnvandsbeholderen ud i drivhuset.
I dag har jeg sået to slags ærter (Meteor og Prince Albert) samt vårsalat, gulerod, radise og hovedsalat.
Efter planen kan det høstes inden tomater, peber, chili, agurk mm bliver store og tager alt lyset i drivhuset.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 1. februar 2021 kl. 10.21

Jeg glemte at skrive, at jeg har lagt fiberdug over.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 1. februar 2021 kl. 13.40

Du er godt nok hurtigt ude Lars... Jeg skal først til at så i marts måned, hvor jeg sår tomater og agurker og måske vandmelon i vindueskarmen. Ellers venter jeg til jorden er 8 grader varmt, hvilket jeg har gode erfaringer med.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 2. februar 2021 kl. 8.40

Agurk, tomat mm bliver også først her sået i marts inde i potter.
Ærter og salat kan overvintre på friland, hvis de bliver sået på det rigtige tidspunkt i efteråret.
Jeg har blot erfaring med, at de små planter bliver spist sidst på vinteren, så derfor er jeg gået over til at udnytte drivhusets ledige måneder.
Ærter spirer ved 5 grader. Dem sår jeg igen på friland fra 1. marts afhængig af vejrudsigten det enkelte år.
Gulerødder har jeg ikke prøvet før, men det har jeg set at Peter Norris har haft held med.

Nyt svar til emnet »Udnyttelse af drivhuset før tomat mm«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Udnyttelse af drivhuset før tomat mm

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider