Forum

Klare potter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 21. april 2021 kl. 11.04

Sad og så en youtube video om tomater, og fyren ompottede på et tidspunkt over i plastik ølkrus for at få noget dybde, og det virker jo som en nem løsning, fyren var amerikaner og de har jo de her røde eller blå plastikølkrus, jeg har kun klare på lager, og kom til at tænke på om sådan nogle rødder egentlig tåler sollys ?

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 21. april 2021 kl. 12.44

Det gør de nok ikke, men det er kun det aller yderste af rødderne, der når frem til lyset.
Alger vil synes, at det er fint at gro i potten og få lys. Om det gør noget, ved jeg ikke.
Men du kan jo skærme af for sollyset.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. april 2021 kl. 14.11

Sæt en ring avispapir omkring de klare potter
Ingeborg

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 21. april 2021 kl. 15.00

Du kan bruge mælkekartonr eller endnu bedre juicekartpner 1 L som høje potter , husk at skære et hul i bunden .

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 21. april 2021 kl. 16.34

Supertak for alle svarene 😀👍

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 21. april 2021 kl. 16.34

Supertak for alle svarene 😀👍

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. april 2021 kl. 17.33

Hvem har lige 20-30 stk mælke/juice kartoner liggende? Jeg synes ofte at problemet er akut, når folk spørger. Så nytter ofte hverken videnskabelige udredninger eller alternative løsninger sagen.
Ingeborg

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 22. april 2021 kl. 10.51

Jo jo Ingeborg men vi skal jo lære hele livet, jeg syntes rådet med mælkekartoner er genialt, og der er jo også et år til næste år, og der vil jeg helt sikkert have kartoner nok, så jeg er glad for rådet.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. april 2021 kl. 11.03

Jeg gad ikke rengøre og opbevare den slags kartoner. Der er en meget nemmere metode:
strikingeshave.blogspot.com/2009/04/priklepotter-af-avispapir.html
Ingeborg

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 22. april 2021 kl. 11.35

Jamen det er da helt sikkert også en måde at gøre det på, og den er også lagt ind på reolen over brugbare tips :-)

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 22. april 2021 kl. 11.36

Jamen det er da helt sikkert også en måde at gøre det på, og den er også lagt ind på reolen over brugbare tips :-)

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 22. april 2021 kl. 12.21

Avispapir ,,,, den har vi haft oppe før her , og det kan absolut ikke anbefales til spiselig planter da tryksværte er noget giftig .
Mælkekartoner osv behøver man da ikke at rengøre , de er da lige til at bruge , jeg har 22 kartoner stående med tomater som venter på bedre vejr.
Og så er det let at udplante , man klipper bare kartonen op , så er planten lige til at sætte i jorden .

Nyt svar til emnet »Klare potter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Klare potter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider