Forum

Undersøgelse fra Universitet Studerende

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Clara Knudsen, 2. marts 2010 kl. 14.06

Hej drivhusejer.

Tak fordi du vil hjælpe os med denne lille undersøgelse. Dine svar er vigtige for os, da det er basen for vores projekt Vandingssystem.

1. Hvor ofte vander du ude i drivhuset i seasontiden?
2. Har du et vandingsystem i drivhuset?
3. Hvilke vandingsmetoder bruger du?
4. Hvor meget tid bruger du på at vande i drivhuset?
5. Hvilken størrelse er dit drivhuset?
6. Hvor mange planter har du i drivhuset (i ca. tal)?
7. Hvor langt væk ligger vandforsyningen fra drivhuset?
8. Er der nogle manglende behov eller forberedringer du kunne bruge til dine vandingsmetoder i drivhuset?

På forhånd tak for hjælpen.
Clara Knudsen, Esben Højsager & Morten Albæk
Syddansk Universitet, Sønderborg

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 2. marts 2010 kl. 16.30

Hej Clara
Jeg tror da at flere gerne vil hjælpe, men mon ikke du skal lægge en mailadresse vi kan svare på, så kan du/i også lettere samle svarene.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Knudsen, 2. marts 2010 kl. 21.03

Hej Gert.

Email kan jeg også godt klare det igennem.

I skal blot sende svarene til doknu09@student.sdu.dk

hilsen Clara

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 2. marts 2010 kl. 23.36

OPFORDRING
Kan I nu allesammen være flinke at gi jeres tilbagemelding til de studerende som gerne vil ha' lidt at arbejde med.
Måske de på et tidspunkt kan bidrage med nye ideer til alle os "drivhustosser"

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Knudsen, 3. marts 2010 kl. 13.32

dejlig opbakning indtil videre.. lidt flere så er den hjemme! Og vi skal nok bruge det til noget fedt for alle "drivhustosser".
I kan blive vores elite hjælpegruppe, hvis det bliver nødvendigt.

Hilsen Clara

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. marts 2010 kl. 14.56

Sådan er nørder Clara, alt for vore drivhuse.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 3. marts 2010 kl. 17.52

Jeg tager det på den lette måde:
1.Selvfølgelig hver dag.
2.Ja.
3.Sjatvanding med haveslange samt kapillærvanding ( hvis man kan kalde kapillærer på mere end 3 mm for kapillærvanding ? ).
4. Ren fornøjelse-i regelen til min udkårne kalder på mig i tusmørket!
5.Alt for mange ifølge min bedre halvdel-skønstvist ca. 23 tomater, 24 peberplanter, 6 agurker, 6 meloner,10 chili , 2 vinranker, en abrikos, en nectarin, samt ca. 100 diverse krukker med alt mellem himmel og jord f.eks. 20 forskellige basilikumsorter.
6.Send en der kan afgøre det!
7.40m.
8.Næppe idet det ville nedbringe min tilfredshed med at nørde rundt i mit eget drivhus som er på 50M2. Man kan næsten tilbringe hele sommersæsonen derinde, idet der hele tiden foregår noget uventet. Hvis man imod forventning keder sig er der jo altid opbinding, gødning, knibning af sideskud-jagt på skadedyr -you name it.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 3. marts 2010 kl. 17.56

Sorry.
5. Skulle være 50M2.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 3. marts 2010 kl. 17.58

Ok-jeg glemte lige den satans figen der fylder ca. 5-10m2 samt de 4 roser min kone absolut vil have i drivhuset .

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. marts 2010 kl. 20.49

Jeg tror at de oplysninger i vil få er lidt rodet og for mig at se lidt usammenhængende . I så fald skal i tage et gennemsnit og så hænger det alligevel ikke sammen .

Nu må ikke opfatte det som at jeg vil lægge mig på tværs af jeres undersøgelse. Men som jeg ser det er der mange faktora, der spiller ind . Bl.a. hvor varm er det igennem hele året, hvilket har indvirkning på forbruget af vand og dette kan være vidt forskellig fra år til år.
Hvad dyrkes der (størrelse og mængde af bladmasse , gødnings mængde. Åbent eller lukkede beholder mv.) og hvordan står drivhuset placeret i haven (skygge/fuld sol) . Samt mange andre ting. Mit forbrug vil ikke være det samme , som en anden på Sjælland, Fyn eller Jylland . I hvertfald skal i udvide jeres spørgsmål så i dækker alt .

Nyt svar til emnet »Undersøgelse fra Universitet Studerende«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Undersøgelse fra Universitet Studerende

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider