Forum

Plantesække – hvad skal man vælge

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas Rasmussen, 16. april 2010 kl. 14.45

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening samt erfaringer med hensyn til kvaliteten af indholdet i plantesække. Forskellen er jo stor i pris, men det er jo indholdet det kommer an på :-)
Hvad er bedst ? de billige fra Jem og Fix til 8,75 kr eller Vildmose jord, Pindstrup osv ??
Glæder mig til kommentarer fra jer alle :-)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 16. april 2010 kl. 19.18

Jeg har remse de plantesække op jeg har prøvet:

Jem & Fix's (Haga hedder de vist)
PlantOramas
Pinstrups

Jeg må plant erkende at jeg absolut ingen forskel har kunnet se/mærke. Nu gøder jeg også alligevel, om det er den dyre eller billige.
I år bliver det klart Jem & Fix's plantesække!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. april 2010 kl. 20.24

Jeg synes jo slet ikke, at man skal bruge plantesække - hverken for planternes skyld eller for naturens...

Der bliver virkelig drevet rovdrift på højmoserne, når der skal bruges sphagnum til sækkene, og de kan jo ikke lige erstattes uden videre!

Men skal man endelig bruge den slags, så find nogen, der ikke er lavet med en masse sphagnum - jeg har set nogle, som er fremstillet delvist af kommunekompost, og det er jo en fin måde at gøre det på.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 16. april 2010 kl. 21.14

Jeg har altid brugt de billigste plantesække , jeg kunne finde.
Jeg tror det er meget vigtigt, at man er omhyggelig med at løsne indholdet, så der ikke er klumper. Ælt sækkene godt igennem, så indholdet er løst og luftigt. Sidste år brugte jeg ikke gødning før tomaterne var over ½ m Det var de billige sække og planterne manglede bestemt ikke noget.

Mvh Hans

Nyt svar til emnet »Plantesække – hvad skal man vælge«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Plantesække – hvad skal man vælge

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider