Forum

Identifation af dræbersnegle

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johannes Nielsen, 31. august 2015 kl. 10.43

Da jeg klippede rabarber stilke af fandt jeg nogle snegle og æg derunder. Har ellers ikke mødt snegle i vores have.
Se billeder: Er det dræbersnegle eller en anden slags snegl. Æggene var gennemsigtige
Tak Johs

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. september 2015 kl. 6.14

dræbersnegle kan have mange farver, sorte, mørkebrune, brunorange og endda hvidlige. på mine kanter er de mest bæbrune og brunorange. de kan kendes på, at kanten af ydersålen( nederst i kanten) har de en mørk " søm" somon de er sømmet på en symaskine. æggene er hvide/klare. dit billede er for uskarpt.
mvhtine

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. september 2015 kl. 20.23

Hej Johannes.
Regn hellere med at du har nogle få dræbersnegle i haven. Jeg har fundet ganske få stykker og lige ledes var de også i min gamle have men de var ikke noget problem. Selvom jeg har sat ølfælder op her på min nye adresse har jeg ikke fanget nogle . Men under nogle plastsække lå der 3 stykker og så har jeg fundet en i indkørselen. Det er alt på et år . Jeg har mest græs og så thuja hæk som de kan gemme sig i men jeg har ikke fundet dem andre steder end de fornævnte.
Hvis ikke at du har dem så har dine naboer dem sikkert og så er det et spørgsmål om tid før du får dem.
Hilsen Søren

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johannes Nielsen, 16. september 2015 kl. 21.46

Tak for indlæggene. Jeg har ikke fundet noget yderligere, men de er omkring os. Mon ikke de er gået i hi

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. september 2015 kl. 22.27

Jeg tror ikke at de er gået i hi endnu det er lige tidlig nok men det vare ikke længe

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. september 2015 kl. 22.31

De er desværre ikke gået i hi. De huserer stadig om natten, kan jeg roligt sige, (en stor fed ulækker en i min amaryllis i krukke ude endnu).

Men forekomsten svinger vist meget årligt (efter klimaet) og hvor. Sidst jeg kørte i regnvejr ad landevejen var der cirka 3 pr 100 m på landevejen. Det tyder ikke ligefrem på, at man på landet kan slippe for kræene.

Men i år har jeg klippet og set mange færre- end sidste år. Desværre også færre vinbjerg og hussnegle (snegle med hus), men ret mange gråplettet leopardsnegle ("kældersnegle").

Mvh
Tine- der hader kryb, men som også så en lille frø i haven i går. (UFF). Naturglæde og fobier- er ikke nemme at forene! Også er jeg ikke bange for slanger... Men snegle er ØV! Og at klippe dem er uuuffføøøøv adr bvadr... ;-)

Nyt svar til emnet »Identifation af dræbersnegle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Identifation af dræbersnegle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider