Forum

Humlebibo

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne H., 23. april 2017 kl. 11.06

der har været skrevet om det før, men desværre ret defus - derfor.

I Humlebiboet kan der være tørt mos, musereder evt. fra en dyrehandler, hvad med kaninreder ? kan de mon ikke også bruges. - Rockwool skulle ikke være godt. Jeg købte engang et Trip Trap humlebibo (nu udgået) og deri var en pakke med uld. Jeg har prøvet fåreuld men deri vil de ikke være, skal nok vaskes ?

De huse man kan købe står nede på jorden, det har jeg også prøvet, men det blev så fyldt med myrer. Jeg prøvede at smøre lidt gift lidt derfra - men katastrofe så dødede humlebierne. De er utrolig sårbare. Satte derpå boet op på en rund træstub.
Jeg elsker humlebierne, de stikker ikke og er kun et nyttedyr i haven.

Er der nogle der kan bekræfte nogle af mine tiltag, så vi kan få en opskrift på hvordan vi kan hjælpe dem.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 23. april 2017 kl. 12.52

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 23. april 2017 kl. 14.59

Det kommer jo an på, hvilke humler, boet er tiltænkt.

I den nedgravede flaske vil jordhumler sikkert gerne bosætte sig.

Vi har nogle år haft "invasion" af humler i krybekælderen. De hyggede sig i rockwoolen. Andre beslaglagde en fuglekasse og sørgede selv for redemateriale.

Humler kan godt både stikke og bide, men de gør det sjældent.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 23. april 2017 kl. 18.21

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 23. april 2017 kl. 21.21

Måske er den nemmeste løsning, at undersøge hvilke planter humlebierne kan lide og så sørge for at plante dem i haven. Så kommer de sikkert af sig selv. Der er udkommet en bog "Humlen ved det hele" af David Goulson, som indeholder masser af nyttig viden og er ganske interessant og morsom. Måske de har den på biblioteket.

Nyt svar til emnet »Humlebibo«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Humlebibo

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider