Forum

Katteræs i grønsagerne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 16. april 2009 kl. 21.27

Jeg nok den eneste i kvarteret som dyrker grønsager og bearbejder havejorden tit.

Katteejerne er så fri for at bekymre sig om nødvendig afføringstoillet forhold til deres katte. Det klare de nemt i min have.

Jeg har grønsager stående fra sidste år, som jeg stadig spiser af, men kattene vender lige røven til dem, løfter halen og pisser på det. Vil du spise sådan noget?

Når nu de nysåede grønsager snart kommer om og kattene muntre sig i dem, og jeg skal så om igen, jeg er 77 år. Skal jeg blive ved med det, eller skal jeg så også købe dét fra udlandet og død af gift? Hvad gør I? håp

1 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 16. april 2009 kl. 22.26

Jeg må sige, at det ikke er så stort et problem her i vores kvarter. Har ganske vist set katte, men kun 2 forskellige.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok finde på en eller anden form for hegn, jeg kunne sætte op omkring den dyrkede jord. Det burde nedbringe problemet i hvert fald en smule.

Loven siger blot, at man har lov til at fjerne en uønsket kat fra sin grund. Efter igennem et år at have gjort ejeren opmærksom på problemet flere gange, kan man kontakte kommunen for at få hjælp.

2 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. april 2009 kl. 22.57

Nu syntes jeg godt nok at håp klager for meget over at der bliver tisset på hans grønsager, selvom det katten jo gør er at vande og gøde dem for ham.

Næ... et sted ude i verden, der må kaffebønderne pænt vente på at deres kat har fået tømt tarmen således at disse bønder kan få sig en en kop katte-lorte-kaffe, der tilmed koster dem en årsløn. Så nyd du i stedet din "våde grøntsager"

Velbekommen

3 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 17. april 2009 kl. 9.01

Jeg ville ikke spise noget der var blevet tisset på – fang katten og kør LANGT væk før du slipper den løs ;-)

4 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 17. april 2009 kl. 9.15

Nu er der jo diskuteret stolpe op og ned om katte (og deres ejer) i dette forum.

Hvorfor f... er det os "ikke katte ejer" der skal indhegne vores haver, så det ligner fort-nox?

Fang dyret, og kør det ad h... til, hvis du mener det fortsat skal have et liv.

MD

5 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. april 2009 kl. 10.59

Problemet er lidt af det samme, som når duerne sidder og trykker tarm på min hegn og dermed overski... mine pæretræer og hegn, endvidere spiser mit græsfrø...

Det sker dog ikke når jeg er i nærheden,men det er både irriterende og ulækkert.

6 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina, 17. april 2009 kl. 17.54

Henvendt til Redaktionen: Så er Hans Åge og Michael Duff i forklædning igen i gang. Vil I ikke stoppe denne tråd, inden det fyr gennem luften med tilsvininger og trusler som det er set så ofte før.

Carina

7 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 17. april 2009 kl. 20.17

Ja Carina – du er helt sikkert i besiddelse af mindst en kat, og måske også i besiddelse af killinger flere år tilbage.

Jeg beder om råd til at beskytte mit liv og helbred – og I andres katte – som måske er jeres eneste vedhold til tilværelsen.

Jeg ken en del som har købt sig til ægte katte. Disse katte bliver båret ud i en kattegård med toilet, sandkasse. OG IKKE NABOEN BØRNS SANDKASSER, som de måske glemte at lægge låg over, hvis det endda kan hjælpe.

Jeg har selv haft kat.

Lad vær med at overse mit problem. håp

8 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 17. april 2009 kl. 20.51

Kære Carina

Desværre, jeg forstår ikke dit indlæg. Hvad mener du med det?

Jeg gør blot opmærksom på, at katteemnet er debateret andet sted i dette forum.

Der er et problem, og vi kan jo løse det på forskelligvis, alt efter hvem vi er.

MD

9 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina, 17. april 2009 kl. 20.56

Hej Hans Åge, nej, jeg har ikke kat, fortsat god aften. Michael stop lige

Carina

10 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Hansen, 17. april 2009 kl. 21.33

Hej HÅP.

Sæt så et hegn op om den køkkenhave, så du kan spise dine afgrøder i fred.

11 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: –, 18. april 2009 kl. 0.04

Hihi – så skal lillebitte hansemand sidde inde bag et hegn og spise rå grøntsager ja

12 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 18. april 2009 kl. 1.15

Jeg er også træt af andres katte. Jeg kan ikke tåle kat (birk, hvepsestik og hest) p.g.a. allergi. Har jeg et åbent vindue eller en åben dør, sker det ofte at der er en kat der sniger sig ind. Det er vanvittigt morsomt at skulle støvsuge for kattehår, bare fordi man vil have lidt frisk luft. Udenfor ligger man godt, åbenbart, på mine havestole. Jeg forstår så glimrende andres irritation over katte. og jeg synes det er utrolig arrogante svar der (altid) gives af katteejere.

jeg vil sq ønske for dig der har kat at du må få 12 børn og kun et toilet og en mand der spiser kiks i sengen.

13 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johan Hansen, 18. april 2009 kl. 8.16

Davs Anne Dement. Der er vist ikke nogen, der har skrevet at de har kat.

Vi er mange der er godt trætte af at en sørgelig lille klan af brugere altid skal skabe en dårlig stemning på dette forum med deres evindelige brok og ihh hvor er det dog også synd for jer. Tag dog en tudekiks! Det irretere også mig, at det nogen gange regner mens jeg er udenfor, men derfor laver jeg sgu da ikke en tråd om det her! Tag jer sammen!

14 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 18. april 2009 kl. 8.28

Kære søde Carina

Prøv lige at kigge disse indlæg igennem. Hvem er det, som køre det af sporet? I dette tilfælde er det IKKE mig. Så stop din negative holdning til min person, eller forklar venligst, hvad der er dit problem.

MD

15 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Albert Rothstein, 18. april 2009 kl. 15.04

Endelig nogle mennesker, der forstår hvordan jeg har det. Jeg hader simpelthen dyr som mener at de da selvfølgelig skal være på min grund! Hvad skal de der? JEG har bestemt ikke inviteret dem! Pindsvin, fugle, muldvarper, mus, insikter, egern,hunde, ræve, katte og endog hjorte! Det er simpelthen noget svineri at vi i et moderne industrisamfund fortsat skal trækkes med disse skabninger hvis eksistens måske kunne retfærdiggøres i et jægersamfund, men bestemt ikek idag! Lad os da en gang for alle slippe af med alle disse "nasse-dyr" som indtil videre vel kun har overlevet på vores gode vilje! Det skal være slut!

16 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Hansen, 18. april 2009 kl. 21.32

Det må da være en joke med ham Albert. Sådan en mening kan ingen normale mennesker have. Dyrene kom milioner af år før ham og hans grund, men det ved han åbenbart ikke, men det må han leve med, ligesom vi andre gør. Det er en forkvaklet indstilling til tilværelsen for alt levende på vores jord. Desværre er mennesket godt igang med at udryde mange dyrearter, store som små. Så vil han gudhjælpemig udryde insekter, så blev der ikke mange afgrøder at spise for mennesket.

17 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 19. april 2009 kl. 8.41

Kære Albert Rothstein

Du glemte dræbersneglene! Kan du ikke starte med at udrydde dem i DK, så er vi mange der vil blive glade. Og du har gjort lidt nytte.

Problemet med katten er jo, at et tossegod menneske, har inviteret den til at bo i hjemmet. Og katten få så lov til at strejfe omkring i nabolaget, og skide og pisse alle stede. I havestolen, i børnenes sandkasse, i barnevognen, i køkkenhaven, på bilen osv.

Det er derfor jeg siger, de dyr som bor ved de tossegode må dø, når ejeren ikke kan holde dyret på sin egen matrikelnr.

Det andet holde jo ikk', vel Hr. Rothstein.

MD

18 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Bruun, 19. april 2009 kl. 13.18

Ved henvendelse til "Dyrenes værn" bliver det oplyst at man kan anskaffe en "Mårfælde" og deri indfange katten. Når katten er gået i fælden, giver
man den en spand vand. Katten skulle efter sigende aldrig vende tilbage
igen.

Jeg har læst de forskellige indlæg, nogle med større fornøjelse end andre.

Grundlæggende er det katte ejerens problem, at holde katten på egen grund.

Læs "Lov om vej og hegnsfred" – Det er ikke alle ikke katteejerne der skal bruge penge og arbejdskraft på at holde fremmede katte ude af haven.

mvh. HB

19 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Albert Rothstein, 19. april 2009 kl. 13.45

Michael Duff! Der er vel ikke forskel på dyrene. Jeg er sådan set ravruskende ligeglad med hvilke navn de har, under alle omstendigheder skal de bestemt ikke vise sig hos mig! Dø, ja, men det gælder også for hunde og alt det andet, så prøv lige at sætte dig lidt ind i sagerne, hva!

20 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Petersen., 19. april 2009 kl. 22.02

Man skal da prise sig lykkelig for ikke at have Albert som nabo.

Det er en mærkelig indstilling den mand har. Han burde asfaltere sin grund.

21 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob, 21. april 2009 kl. 10.26

Jeg synes da han lyder meget flink :)

22 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 21. april 2009 kl. 14.35

En debat som den her påbegyndte kan vel næppe siges at være saglig; som sådan er billedet det samme som når der så ofte startes diskussioner om katte. Måske de implicerede ville være så venlige at tænke lidt over, at deres vrøvl altså er tilgængeligt på et offentligt forum, og som sådan er generende for de af os, der har en rolig og saglig brug af dette forum, dets ekspertise og dets iøvrigt saglige artikler.

På forhånd Tak.

Mvh Eivin (^_^)

23 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 21. april 2009 kl. 18.05

En diskussion om katte, kan aldrig blive saglig, kære Eivin
Der er så store modsætninger i mellem katte-elsker og hadere.

Personligt kommer jeg ALDRIG til at holde af en kat. Slet ikke når man er omgivet af katteelsker, som nægter at tage hensyn til deres medmennesker. Har tidligere nævnt hvilket gener, der er tale om. Derfor er det meget nemt at få den holdning, at katten skal dø. Koste hvad det vil...!

MD

24 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 21. april 2009 kl. 21.46

Jeg er meget enig Eivin

De fleste indslag er så langt ude i hampen at de næsten får et grineflip frem. Sagligt...nej, oplysende...nej, bidragende...nej, engagerende...nej, fordummende...ja,
underholdende...nej. : " jeg er så træt af at mine kartofler.gulerødder radisser skal stå at søbe i regnormeekskrementer, det er direkte ulækkert, hvad skal jeg gøre for at udrydde alle regnormene i min have piv piv tudekiks, hold kæft hvor barnligt.

Med Vemlig Hilsen
Svenden
www.skadedyrene.dk

25 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 23. april 2009 kl. 6.15

Kære Svend

Man skal ikke kaste med sten, når man bor i et glashus.

Dit indlæg er jo lige så useriøs som man af de andre. Så hvad er poienten i dit budskabet, når du selv bidrager til festen med et?

MD

26 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. april 2009 kl. 20.53

I forfejler helt emnet. Jeg ønsker at drive grønsager, men kan det ikke fordi katte fræser rundt i jorden. Den er så dejligt og nemt at bearbejde for dem. Det er tæt på at jeg ikke gider at have "sandkasse" i haven. Jeg kender flere som nedlagde børnenes sandkasser. Jeg kender også mange med dyre ægte (?) katte der oprettede kattevoliere/-gårde kattene kan indsnuse omverdenen i, uden infiltration og genvor digheder.

Redningen er at kvarterets unge familier får opvoxne børn der skal ud og spise grus i sandkasserme – kattetis, så får tonen bestemt en anden lyd. håp

27 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kathrine, 24. april 2009 kl. 1.21

Katte hader også dig, Hans Åge!

28 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hr. Nielsen, 24. april 2009 kl. 4.55

Det er der vist mange der gør...

29 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 24. april 2009 kl. 7.54

Hans Åge, jeg har en glædelig nyhed til dig.

Siden år 2003 er antallet af danskere, som er ikke tåler kat, steget med 4,3%. Så tallet i dag er 10,25% Så kan du selv regne ud, hvor længe der går inden vi når den dag, hvor tallet er 100%. Fra den dag får katten det for alvor svært, den vil være jaget vildt. (det bliver en go' dag)
Hvis ikke vores regeringen kommer i forkøbet, og laver et total forbud mod at holde kat.

MD

30 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone, 24. april 2009 kl. 9.10

Hvis man på en eller anden måde dog bare kunne få patrick michael til at afstå fra at bruge dette forum, så kunne det igen blive en fornøjelse at færdes her. Vi er rigtig mange, der er godt trætte af hans pladde. Han fremstår som en meget lille mand, der skriver for at få opmærksomhed. Det er vist ikke det, der er det egentlige formål med denne side. Hvordan mon man kunne blive fri for hans tumperier.

31 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 24. april 2009 kl. 15.02

Kære lille Lone

Du holder dig vist heller ikke for god!

Hvad er det du har imod min person, og ikke alle andres?

MD

32 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone, 24. april 2009 kl. 15.58

Din ubehøvlede opførsel overfor andre naturligvis...

33 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 24. april 2009 kl. 20.40

Frk. Nielsen
– det ér det modsatte der eksistere. Katte stryger sig op ad mig. Men det er jo slet ikke dét dette haveprogram drejer sig om. Det ér katmé økologisk havebrug, hvis du forstår? Jeg er bestemt ikke sårbar, hvis det skal være. Skal dét være? M e n der er lys forude, flere af "mine" katteelskere har fået "killinger" i form af deres eget afkom og de skriger nok snart på sandkasser – og så har afkommet behøring skrig til sandspisning, og hvem skal så eminere indtagningen med eller uden kattepis. Jeg dyrker pt. kun grønsager der er over tissehøjde, alt andet er lort. Er Frk Nielsen forøvrigt ikke min nære nabo med 7 katte, som de siger i gaden ved siden af, som elskeren rejste fra? håp

34 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kathrine, 24. april 2009 kl. 21.24

Kære Hans Åge

Mon du lugter af fisk?

Og bare rolig, da jeg næppe tror du bor på Nørrebro, så er der ingen chancer for at vi er naboer... Herinde har vi også lidt andre ting at gå op i.

Men jeg må da påpege, at det er utroligt smagfuldt, at du sådan får hængt din nabos privatliv til tørre her.

35 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik, 25. april 2009 kl. 9.07

Hans Åge må meget gerne lade være med at bruge dette forum fremover, hvis det hele bare skal handle om sladder om naboen.

36 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 25. april 2009 kl. 20.21

Efterhånden er der en del mennesker som forsøger at opdrage på os gamle. De forsøger også at gøre sig humoristiske – overfor os andre. Åbenbart aner de heller ikke, hvad dette forum drejer sig om. håp

37 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik, 26. april 2009 kl. 8.59

Min bekymring gik nu nærmest på din smagløse opførsel, som vi vist godt kan være foruden. Din nabos provatliv kan vel aldrig blive relevant i denne diskussion, og i den forbindelse mener jeg altså ikke at din alder er en undskyldning for upassende opførsel. Jeg er selv en voksen mand, derfor skriver jeg da ikke sladder om naboen her.

38 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 26. april 2009 kl. 17.32

Kære søde lile Lone

Jeg er IKKE den eneste... der er efterhånden en hel del, som ikke kender til god tone i et forum. (inkl. Lone)

Såhh...K. S.

MD

39 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone, 26. april 2009 kl. 19.00

Du må vel selv tage ansvar for din dårlige opførsel i stedet for at prøve at tørre det af i andre.

40 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Olsen., 26. april 2009 kl. 21.03

Det er da blevet en rigtig hakke tråd. Fy for fan, og I er voksne.

Sikke en tone i et ellers godt haveforum.

41 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Arne Pettersen, 26. april 2009 kl. 22.19

Lad være med at svare Michael Duff, han er for pokker kun ude på at starte skænderier og genere andre. Han skal ignoreres og isoleres, det er den eneste måde at komme hans slags til livs på. Hvorfor ialverden manden så kan finde tilfredsstillelse i at genere andre på denne side er så en helt anden ting.

42 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Josef, 26. april 2009 kl. 22.36

Heh – så er kattediskussionen igang igen. Er nu selv ret ligeglad med selve emnet, men kan til stadighed undres over, at folk gider gå så meget op i det. Særligt underholdende er nu altid Hans Åges indlæg, jeg tror ikke "særling" er et for stærkt udtryk når det kommer til ham, men at han hader katte er der vist ingen tvivl om. Og selvfølgelig er michael duff på banen med de sædvanlige indlæg – hihi – det er sgu underholdende at han ufortrødent forsætter, selvom 99% af de andre brugere øjensynligt finder ham skideirriterende. Jeg ser frem til mere fremragende fem-stjernet underholdning, når kombattanterne endnu engang afgiver deres skingre indlæg...

43 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 27. april 2009 kl. 8.48

JOSEF

– jeg hader ikke katte, har selv haft, men forstår ikke "katte-elskerne". De anskaffer sig kat(te) uden at overskue hvilke ansvar de får, for dyr og naboer. Ulemperne naboer får kan læses i dette forum, og hvilke gener vi påduttes.

Dagspressen nævner jævnlig, hvor mange tusinde dyr der bliver aflivet på en eller anden måde, fordi de ikke anede hvad byrder de påtog sig. Måske har du set på fjernsyn, hvordan "dyrelskere" holder husdyr.

Du har sikker også læst her i forummet, hvad jeg bliver regnet for. håp

44 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Den Bette Tykke, 15. juli 2009 kl. 12.12

Lone har dårlig ånde!

45 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper N., 11. juli 2011 kl. 15.31

Fandt lige denne gamle tråd.

Det er dog utroligt, hvordan "voksne" mennesker kan falde over hinanden blot fordi man har forskellige opfattelser af katte.

Syntes nu ikke det kan være så svært at forstå: skadedyret skal blive hos dens ejer, ellers må den tage straffen. (og det bliver en kold kat, som kommer retur !!!)

Svært at forstå..........nej!

46 af 46 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit H., 11. juli 2011 kl. 15.35

Hejsa ville nu også sige øv hvis det var min have. Har læst om noget med citron timian og citron melisse det kan katte ikke li. Hvis du selv sår det ìg planter rundt om køkkenhaven så (hvis det virker) holder kartede sig væk og du får krydderurter. Eller findes der jo net man kan sætte over ligesom når fuglene vil spise jordbær eller kirsebær

Nyt svar til emnet »Katteræs i grønsagerne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Katteræs i grønsagerne

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider