Forum

Såning af roser?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tanja Leer, 16. april 2014 kl. 22.00

Jeg ligger inde med en masse fine rosenfrø, men jeg kan simpelthen ikke få dem til noget som helst. Jeg har prøvet at have dem liggen i vindueskarmen på vådt papir, med og uden pose. Har haft dem i fryseren. Sået dem direkte i Potter i drivhuset osv. Er der nogen som ligger inde med ideer på hvordan jeg skal så mine roser. Synes ikke jeg kan Google mig frem til andre der har prøvet det osv.???

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. april 2014 kl. 22.30

Hvor gamle er frøene?
Jeg har sået frø af stauderoser i år - i såjord indendørs. De blomstrer allerede, selv om blomsterne er meget små. De er nu ompottet.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tanja Leer, 23. april 2014 kl. 20.52

Jeg har ingen ide om hvor gamle de er, eller hvad sort det er. Må prøve at "kaste" nogen ud i haven og se om det så virker. Kan slet ikke få dem til at spire det mindste. De mugner bare😞

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 23. april 2014 kl. 21.22

Det kunne tyde på, at de er for gamle og har mistet deres spireevne.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 23. april 2014 kl. 21.27

Se også her: aggie-horticulture.tamu.edu/rose/rosebreeding/germinate.pdf

Ellers kan du købe nye frø på Frøtorvet.dk

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tanja Leer, 23. april 2014 kl. 22.07

Er bare fordi at se var meget specielle. Altså sorte, blå, grønne og regnbue farvede. Og synes ikke lige det er noget jeg har set andre steder. Men tak for svar:-)

Nyt svar til emnet »Såning af roser?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Såning af roser?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider