Forum

Salvie, roser (i krukker) og det løse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 17. april 2018 kl. 2.05

Mine salvier ser visne ud i år, de kunne ikke lide den Sibiriske Kulde. Så skal de klippes ned nu? En enkelt overlevende af den mere grønne sort- er grøn endnu. Men de grågrønne er visne.

Også er det Margrethe fødselsdag hurra hurra hurra! Nogen mener, det er den dag, man bør beskære sine roser. Mine (i krukker) erdog frosset meget tilbage, skal de beskæres nu? Jeg havde egentlig planlagt, at de skulle ud og gro på friland faktisk nu, efter beskæring. (Hvor jeg bor kommer den sibiriske østenvind ubarmhjertigt hvert forår).

Mine lavendler (i krukker) ser også noget medtagede ud. Skal de klippes ned og deles? De er også i rækken til friland!

Ditto mine citronmelisser. Jeg vil gerne have lidt andet i krukkerne fx krydderurter. Bare som opstart!

Mvh
Tine- og ja,ja nogle af de nævnte *er* krydderurter, men jeg vil hellere have dem på friland.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 17. april 2018 kl. 8.12

Der er ikke fare for frost, så langt prognosen rækker, så du kan godt beskære dine planter.

Nyt svar til emnet »Salvie, roser (i krukker) og det løse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Salvie, roser (i krukker) og det løse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider