Forum

Kan jeg dele Nepeta i potte?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 1. maj 2020 kl. 23.58

Nu lykkedes det mig at få fat i en Nepeta (den sidste- ellers ville jeg have købt to mere). Sidste år var de udsolgt, så jeg måtte "nøjes" med Lobelia, og de groede længe og fint.

Den står i en pænt stor urtepotte, men planen er, at sætte den ud på friland. Kan jeg dele den?

Nu hedder Nepeta også katteurt/blåkant, men de to første forsøgspersoner (øhn -katte!), var ikke videre interesserede. Men nu ved jeg ikke alle katte er vilde med det, og det kommer vel også an på sorten? Denne har blå blomster.

Og hvis kattene ikke kan lide dem, så er det en fin bi-/sommerfugleplante alligevel. :-D

Til gengæld er mine nyindkøbte (øko-) tomatplanter et hit hos vinbjergsneglene... Kan man gøre noget ved dette?

Mvh
Tine

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. maj 2020 kl. 10.18

Tomatplanter på friland er for tidligt. Jeg har også fået leveret 3 stk. FAVORITA, fordi planteskolen leverede en blodblomme og et ferskentræ, petunia og nyresnerle i samme leverance. Men tomater og sommerblomster står lyst og i læ med en plastkasse over om natten. Tomatplanterne må du du skærme lidt endnu.
Mine bliver tidligst plantet mod varm mur om 14 dage.
Ingeborg

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 2. maj 2020 kl. 22.53

Jeg tror sagtens du kan dele nepeta. Hos mig er det næsten en ukrudtsplante. Min kat elsker at ligge oven i min nepeta (prøv i øvrigt at giv en oliven til din kat- de elsker dem).

3 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 20.01

Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.

Nyt svar til emnet »Kan jeg dele Nepeta i potte?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kan jeg dele Nepeta i potte?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider