Forum

Asier

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bernt E. Bru, 26. november 2006 kl. 12.31

Har et sterkt ønske om å dyrke asier i vår have i Norge. Er dette frø eller planter som settes? Er det mulig å få til disse vekstene i Sør-Norge – på vestlandet hvor vi har både mild vinter og sommer.

Asier er ikke kjent her i landet bortsett fra vi som kjøper med oss noen feridge glass syltede asier når vi er i Danmark.

Håper på svar og gode råd.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 26. november 2006 kl. 16.48

Asier kræver en god sommer og det er lettest at udså dem direkte på friland (her i Danmark). Hvordan de evt. trives i Norge ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd.

Jeg plejer at så dem sidst i maj (i en varm periode) med 4–5 frø per sted og med en afstand af 30–40 cm i rækken.

De skal have god plads (det er jo egentlig agurker) til deres ranker.

En helt anden ting er at drueagurker er meget lettere at have med at gøre, men det jo på den anden side ikke asier!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dianna, 28. november 2006 kl. 22.53

Jeg vil foreslå at så asier i mist bænk. Jeg sætter bare nogle plader (ca.45 cm brede) sammen til en simpel ramme og lægger noget fiberdug over. Det giver asierne lidt lunere kår og virker godt hos mig, og beskytter noget mod en uventet nattefrost.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tomgus, 13. juni 2009 kl. 19.11

Vi dyrkar asier i mitt sverige det går fint de dyrkas i europapallramar med fiberduk över.

Nyt svar til emnet »Asier«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Asier

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider