Forum

Stikling af en duftende jasmin.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 30. juni 2008 kl. 19.29

Kan nogen hjælpe mig? Jeg har taget en træagtig stikling fra en skønt duftende jasmin. Skal stiklingen i vand eller skal den i jord? Hvor stor chance er der for at den kommer?

Lone

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 30. juni 2008 kl. 20.10

Hej Lone
Det får du desværre nok ikke meget held af.

Du skal i stedet få fat i noget af det urteagtige fra toppen – klippes tidlig morgen og stikkes i en blanding af spagnum og groft grus/sand. Hvid plast over efter det er vandet og så skal det stå delvist skygget.

Stik nogle stykker, når du nu er i gang, så er der lidt at give væk af, når du får rod på dem.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 30. juni 2008 kl. 20.42

Hej Boi Jensen.

Tusind tak for dit svar. Jeg vil straks i morgen gå til planten og tage urteagtige stiklinger ;-)

Hilsen Lone

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 11. juli 2008 kl. 11.15

Husk at reducere en del af bladmassen på stiklingen, så der ikke er alt for mange blade. -fjern især bladene nederst så ingen blade rammer jorden. -ellers går de nemt råd i.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 13. juli 2008 kl. 16.10

Tak for dit råd. det skal jeg nok!

lone

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta, 7. juni 2009 kl. 10.39

Hej... er der nogen der ved hvordanjeg skal passe nogle jordbærplanter jeg fik købt i super brugsen, de hedder
" fragaria anana " og så står der remonterende jordbær, de er i en hænge ampel. har aldrig dyrket jordbær før!

hilsen britta

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta, 7. juni 2009 kl. 10.39

Hej... er der nogen der ved hvordanjeg skal passe nogle jordbærplanter jeg fik købt i super brugsen, de hedder
" fragaria anana " og så står der remonterende jordbær, de er i en hænge ampel. har aldrig dyrket jordbær før!

hilsen britta

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta, 7. juni 2009 kl. 10.39

Hej... er der nogen der ved hvordanjeg skal passe nogle jordbærplanter jeg fik købt i super brugsen, de hedder
" fragaria anana " og så står der remonterende jordbær, de er i en hænge ampel. har aldrig dyrket jordbær før!

hilsen britta

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 7. juni 2009 kl. 17.15

Britta
Du får ikke svar på denne måde.

Du skal starte et nyt spørgsmål med overskrift om det, du ønsker.

Nyt svar til emnet »Stikling af en duftende jasmin.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Stikling af en duftende jasmin.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider