Forum

Såning af stauder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Leth, 28. maj 2009 kl. 22.45

Da jeg er ny med have har jeg lige et par spg. Jeg har købt en masse staude frø og har sået dem i et mini drivhus og har tænkt mig at plante dem ud om et par mdr. men nu bliver jeg i tvivl for et sted så jeg at man anbefalede at man holdte dem indedøre hele vinteren – på posen står der man kan så dem på friland i juni/juli – men planter man dem ud der som små planter så visner de jo hurtigt ned inden de når at komme igang kan de klare det og komme flot igen næste år? gode råd modtages meget gerne tak :o)

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Majbrit, 29. maj 2009 kl. 8.38

Hej Memphes
Du skal plante de små planter om i større potter hver for sig når de har fået et par blivende blade. De er for små til at at klare sig i havejord før de er 20–30 cm høje. Drivhuset bliver nok for varmt for planterne.

Når man forspirer stauder er det for at få blomster det første år, men det er slet ikke altid det lykkes. Det er ofte nemmere at lave et meget omhyggeligt såbed i juni og plante de små planter hen hvor man vil have dem næste forår.

Nyt svar til emnet »Såning af stauder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Såning af stauder

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider