Forum

Blommetræ giver ingen blommer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nick, 31. maj 2009 kl. 10.10

Jeg købte for ca 4 år siden og begge er ca 2,5–3 meter høje med en stamme på ca 6–7 cm i diameter.

Sidste år fik jeg 2 blommer på det ene træ men ingen på det andet.

I år har begge blomstret igen og da jeg har fundet det nødvendigt at giftsprøjte mod larver i pæretræerne for at få udbytte prøvede jeg det samme med blommetræerne. Det ene (det mindste træ) bærer nu en vis mængde blommer, men det andet har stadig ikke én eneste blomme.

Er der nogen der har nogle kloge kommentarer til denne sag, hører jeg meget gerne herom

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 31. maj 2009 kl. 17.48

Hej Nick
Ved du hvilke sorter du har – for det er meget afgørende for om de er gode til at bestøve hinanden og evt. også sig selv.

Der findes nogle få selvbestøvere, hvor de bedste nok er Opal, Jubilæum, Victoria.

Det er typisk bestøvningsproblemer, når du ser træerne blomstrer og det så ikke giver blommer.

En anden mulighed, men ikke særlig sandsynlig i år er kulde i den tid, blomsterne bliver bestøvet.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nick, 3. juni 2009 kl. 22.55

Jeg er p.t. på forretningsrejse, så jeg kan ikke lige tjekke sorterne, men jeg husker at de blev nøje udvalgt ud fra bestøvningsegenskaber og smag.

Nyt svar til emnet »Blommetræ giver ingen blommer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Blommetræ giver ingen blommer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider