Forum

Rednings aktion for bourganvilla

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Ottosen, 1. juni 2009 kl. 15.44

Hej
Jeg fik en Bourganvilla af min søn til mors dag, en meget smuk lilla opstammet. Men desværre fik jeg den nok sat ud for tidligt for den blade har fået gule pletter/kanter og blomsterne er halv visne...kan jeg redde den endnu? jeg har haft den inde de sidste 2 uger men har lige i denne weekend sat den ud igen. Står op af en væg på en sydvendt terasse.

Håber jeg kan redde den, for det var et meget smukt træ/plante for en måned siden :-)

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. juni 2009 kl. 21.31

Det gælder for alle planter som er opvokset indendørs eller drivhus, at når de skal på friland skal det ske lidt af gangen. Første dag et par timer udendørs,, næste dag lidt mere osv. ellers bliver de brændt af, som du beskriver. Ind med planten og klip den ned til grønne blade og skud. Når den er kommet sig igen skal du kun vande når den hænger lidt med bladene, det er en smuk tørketåler. Den lilla er den mest hårdføre, så den bliver flot igen.

Nyt svar til emnet »Rednings aktion for bourganvilla«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Rednings aktion for bourganvilla

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider