Forum

Hjælp, mine frø er gået agurk!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 4. marts 2010 kl. 13.56

Lad mig starte med at sige det - jeg er nybegynder ...

Så er det på plads *ss*

Jeg er begyndt at så frø og spire dem indenfor (primært chili), og i samme forbindelse valgte jeg at så nogle tomater og agurkefrø (skoleagurker til ungerne).

Jeg var dog godt klar over at det kunne ende med at de blev sået for tidligt i forhold til hvornår jeg kan få dem ud i drivhuset (som ikke er bestilt endnu), men på posen stod der at de kunne såes fra feb-april, så jeg "tog chancen".

Også ligeså meget bare for at "blive klogere" ...

Der gik kun få dage før de spirede og allerede efter en uge blev de så lange at de ikke kunne stå oprejst mere og var samtidig vokset ud af mit "mini drivhus".

For 2 dage siden måtte jeg binde dem op og plante dem i større potter, udelukkende for at undgå at planten skulle knække helt og/eller gå til.

Så det korte af det lange er, at efter ca. 10 dage har jeg agurkeplanter som er 10-11 cm høje og fortsætter de med denne fart, så har jeg agurker inden frosten er gået i jorden.

Så spørgsmålet er, om mine agurker bare er sindsygt hurtige eller er jeg alt, alt for tidligt ude med at så nogle af mine frø ?

Mvh
Tony

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Nielsen, 4. marts 2010 kl. 14.04

Jeg tror at du har været lidt for utålmodig... Det er søreme også svært at vente på foråret når frøene er indkøbt og det hele! Jeg har også det hele klar, undtagen haven! Og glæder mig som en sindssyg til at så netop mine agurker, og tomaterne. Og græskarrene.... Og sådan set også alt det andet.... ;o) Så vidt jeg kan se er det ok med chilli nu, dem har jeg bare ikke planlagt at prøve i år.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 4. marts 2010 kl. 18.25

Hej Tony!

Du er alt for tidligt på den med agurkerne :)