Forum

Hvad sker der med min liguster hæk?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 6. juni 2012 kl. 8.33

Jeg fik sidste år i april plantet en ligusterhæk, men de senste parv uger er den begyndt at svinde ind - kun nogle steder nærmest hvor der er hele planten.

Bladene krøller/ruller sammen . har tjeket om der sidder larver i bladene, det gør det ikke. Hækken er på de udsatte steder lidt slatten - kan den mangle vand?
Jeg har ikke vandet hækken i år.

Eller kan den være angrebet af noget?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juni 2012 kl. 16.58

Det ligner nærmest en sprøjteskade af en slags - måske.

Har der været noget gift i nærheden af den?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 6. juni 2012 kl. 22.16

Hej Lise, hæld to spande vand over en af planterne. Efter nogle timer vil jeg tro at bladene har rettet sig op. Vi mangler regnvand i store dele af landet lige nu.
Har din figen fra Jugoslavien båret frugter.
Mine 3 gamle figentræer kunne ikke klare denne vinter, men der er nye skud på vej op fra jorden.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 10. juni 2012 kl. 20.47

Jeg har både vandet og regnen har væltet ned i Nordjylland de seneste dage - intet sket, stadig en sølle hækplante! Det kan ikke være en sprøjteskade, sprøjter ikke men piller ukrudtet op med de bare næver ;-)

Åhhh figenhistorien er tragisk!! Den kroatiske figen er nu 3 år men jeg tror desværre den er gået til i vinter ;/( Den stod og står stadig i drivhuset i en stor krukke. Klippede i marts til aflæggere sim alle mugnede og de så i forvejen døde ud.
Moderplanten er trist at se på, stammen er eller på tykkelse med et håndled.
Tror ikke den kommer ;-(

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. juni 2012 kl. 21.30

Hvis der har kørt maskiner ind i haven da du lagde haven om, kan det være traktose, jorden er blevet mast for hårdt sammen så rødderne ikke kan vokse. Eller har du givet planterne for meget gødning.
Prøv at ridse lidt i barken på fignen med en negl, er der grønt ved under, er der stadig liv i planten, er der rødt er det neglelak.

Nyt svar til emnet »Hvad sker der med min liguster hæk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad sker der med min liguster hæk?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider