Forum

Abrikostræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Saman Pour, 21. maj 2016 kl. 16.53

Hejsa :-) .. Jeg købte et abrikostræ i septembers og træet begyndte at blomstre meget lidt i marts, men træet har ikke fået nogen blade endnu :-s nogen der ved hvad der kan være galt med det? - abrikostræer burde allerede have blade på nuværende tidspunkt.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 21. maj 2016 kl. 19.49

Jeg er bange for dit træ er dødt. Min abrikos har masser af blade nu.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Saman Pour, 21. maj 2016 kl. 19.52

Hmm? Det blomstrede jo for en måned siden og træet virker ikke særlig tørt? Kan det måske hjælpe hvis man flytter træet? For har opdaget mange myre ved træet og ved ikke om det måske er dem der ødelægger det?

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 21. maj 2016 kl. 20.05

Jeg tror ikke det hjælper at flytte det når der slet ikke er livstegn. Det kan evt. være kulden i april som var for meget for det. Ny plantede træer er mere sarte end dem der har nået at etablere sig.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 21. maj 2016 kl. 22.42

Jeg vil også mene at det er dødt , desværre De fleste langsomtvoksende træer og buske er begyndt at vise livstegn nu . Prøv evt at skrabe lidt i barken og se om farven herefter bliver grøn , gør den ikke den er den død .

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Saman Pour, 22. maj 2016 kl. 0.16

Øv, jeg har i en desperat handling Idag gravet den op og prøver med en ny placering.. Det kan være, at jeg er heldig.. Jeg har meget svært ved at tro, at det er frosten der har slået det ihjel. Abrikostræer skulle være hårdføre ned til zone 3 og jeg har langt flere planter som er endnu sartere, men som har klaret det fint :-)

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Saman Pour, 22. maj 2016 kl. 11.10

Jeg har lige skrabet i træets bark og det er stadig grønt, så tror der stadig er liv :-)

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 22. maj 2016 kl. 14.54

Første år vi havde vores figentræ, som også blev plantet efteråret før, sprang bladene ikke ud før hen i juli. Da den og abrikosen kommer fra ca. samme breddegrader, tænker jeg,at de begge måpske det første år kan have lidt svært ved at få fat og derfor være længe om at komme i gang.

Det ser ud til at der er bladknopper på dit træ? Er de grønne inden i?
Hvis der ikke er bladknopper, vil jeg nok hælde til tanken om, at dit træ er afgået en stille død.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 22. maj 2016 kl. 20.28

Jeg har en lille figen jeg har flyttet fra køkkenhaven og havde dømt dødt . Men hel nede ved roden sad 3 små grønne knopper. Så nu har jeg pottet den og sat den over i planteskolen sammen med alt det anden .

Det samme er sket med to sommerfuglebuske. De har ligeledes skudt hel nede .

Hvis din abrikos er grøn i barken skal du bare vente og se men du skulle nok ikke have flyttet den nu da det stresser den nu, hvor den er svag . Jeg ville have ventet til efteråret hvor den er i dvale . Nu skal du bare sørge for at den får vand og hvis der kommer liv så giv den en svag gødnings opløsning . En gang imellem

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 22. maj 2016 kl. 20.38

Hvis abrikosen begynder at skyde helt nede ved jorden er det sikkert vildskud. Dvs. skud fra den grundstamme abrikosen er podet på (vist normalt mirabelle).

Nyt svar til emnet »Abrikostræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Abrikostræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider