Forum

»Som roser i november«

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 18. oktober 2017 kl. 15.49

Bortset fra, at det er i oktober, og alle mine roser har knopper (vildrosen undtaget), der er mere eller mindre i udspring/knop.
De når jo næppe at springe ud i år!

Så skal jeg lade somom de er visne og klippe dem af (efter 2. bladpar) og sætte dem i en vase inde- eller bare lade dem være?

Mine spanske margueritter, nelliker og lavendler er der også fin blomstring i, men de to første er "sommerblomster"- og de står allesammen i krukker. Jeg har desværre ikke mulighed for frostfri overvintring med nok lys- eller kunne jeg være svært fristet til at overvintre planterne.

Lavendler og roser vil overleve, det er mere de andre. (Og jeg har haft diverse "sommerblomster" til at overleve inde som potteplanter, men nu er der ikke PLADS i vindueskarmene mere PIV! :-P )

Mvh
Tine- men en billig forsømt orkidé, jeg har reddet fra Netto- strutter med knopper nu. Det tog bare længere tid- end jeg troede. Den står dog inde. Alle mine potteplanter bliver enorme- også redningsprojekterne (læs billige til alt-skal-væk udsalg)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. oktober 2017 kl. 22.14

Tine.
Jeg må give dig ret - der er noget spændende ved at rede billige og næsten udgåede planter i supermarkederne. Det er utroligt så sejlivede planterne kan være, efter lang tids tørke på stativerne. Ny jord og godt med vand gør underværker.
Disse Azalier blev f.eks. reddet fra Remas container for en del år siden.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. oktober 2017 kl. 22.41

Tine ...lad endelig rosenknoperne være , med det milde efterår vil de snart springe ud , det har mange af mine gjort , det smager jo lidt af forår............

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 20. oktober 2017 kl. 18.52

Okay!
Tak for svarene. (Y)
Det er mere fordi, det er så vådt, så roserne bliver ikke rigtigt til noget, de rådner mere (blomsten), end de blomstrer. De 4 af dem var "miniroser" til en flad femmer, som jeg ompottede, så kom de fint igen- og de er ompottet igen her i sommer til hver sin potte.

De andre er nogle, der også var på udsalg her i år. Der kommer de tre ad fire okay. I en stor krukke, hvor min kæmpe citronmelisse også gror. De skal så ud og stå til næste år i et bed.

Da de står op ad huset, som er gammelt og utæt, vil de nok overleve- medmindre vi får streng kulde.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »»Som roser i november««

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > »Som roser i november«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider