Forum

Det er stadig tørt!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 26. oktober 2018 kl. 9.17

Jeg blev i går færdig med at flytte rundt på buske. Jeg ville skynde mig at renovere bedet, inden det bliver for smattet, sådan som det plejer at blive om efteråret.

Jeg opdagede, at jorden stadig er meget tør og hård, når man kommer et spadestik ned. Og i sidste uge vandede jeg faktisk mine roser, rododendron og kameliaer. Roserne blomstrer stadig overdådigt, men nogle af bladene begyndte at blive gule på en måde, der tyder på vandmangel.

Det har regnet en del i de sidste dage, og begge mine regntønder blev fyldte. Men der mangler åbenbart stadig en masse vand nede i jorden. Jeg brugte en halv vandtønde ved omplantningen af buskene. Og jeg skal da nok lige holde øje med, om de mangler vand i den kommende tid.

Man kan åbenbart ikke i år stole på det gamle mundheld: Det, der plantes i efteråret, skal gro, og det, der plantes om foråret, kan gro.

M.v.h.

Doris Møller

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.L. Nielsen, 19. december 2018 kl. 10.56

Hej

Jeg ved godt at det er lidt siden at du skrev dit indlæg. I år har jeg gået fra at havde 200 liter regnvand der står til at havde ca. 800 liter og jeg har brugt det til at vande jorden et par dage inden jeg har skulle plante om også har jeg givet dem ufattelige mængder vand under og efter omplantningen. Men du har ret det er vild så tør jorden var selv langt hen i efteråret.

Mvh Torben

Nyt svar til emnet »Det er stadig tørt!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Det er stadig tørt!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider