Forum

Kakaoflis eller barkflis?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. april 2019 kl. 8.51

Jeg må erkende at jeg vil betale mig fra noget havearbejde hvor det er muligt. Et langt bed beplantet med roser langs vores fortov skal dækkes med bark. Kan kakaoflis anbefales ? Jeg har læst mig til at man kan nøjes med et mindre lag i forhold til bark flis.
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 12. april 2019 kl. 10.48

Kakaoflis er smukt og dufter dejligt af chokolade, men det er min erfaring at det nedbrydes hurtigere end bark og træflis.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. april 2019 kl. 21.32

Barkflis er billigere end kakaoflis, men fordelen ved kakaoflis er af den indeholder kvælstof, ulempen et at den derved tiltrækker en masse små irriterende fluer, som du også risikerer at de flyver ind i huset, især hvis kakao flisen lægges under vinduet til huset. Desuden oglevede jeg også at kakaoflis bliver lidt slimet. Fuglene vil med begge lag lede efter små insekter og derved sprede det. Jeg syntes at flisen nemmere at rive sammen igen i forhold til kakaoflisen, der klumper

Nyt svar til emnet »Kakaoflis eller barkflis?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kakaoflis eller barkflis?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider