Forum

En lille plænerive til børn… Herligt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. marts 2023 kl. 23.30

En lille plænerive til børn sat på sat på et langt skaft så voksne kan bruge riven er et af mine bedste redskaber. Der er smalt og smidigt, kan komme ind de fleste steder. Koster omkring 30 kr og er faktisk ret holdbare. Det er løvrivetypen med lange fjedrene tænder jeg bruger.
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. marts 2023 kl. 19.42

Hej Ingeborg.

Jeg bryder mig om ikke om at arbejde med løvrive med de bløde og lange tænder. Jeg føler ikke at jeg kan få ordentlig fat. Jeg kan bedst arbejde med en rosenrive, som også er smal og nemt at rense. Med en løvrive med lange tænder sætter lange grene sig på tværs når man klipper ligusterhæk (som jeg har i haven)....

Desuden sætter rosenriven hellere ikke sig fast i jorden, hvilket en almindelig rive kan gøre .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. marts 2023 kl. 10.04

@ Søren Duun
Det kommer jo an på, hvor man vil bruge riven og til hvad. For mig er den herlig til at vippe blade og andet ud under buske. Rosenrive har jeg ikke, for der er bunddække ved alle mine roser og alle andre steder. Derfor er den lille plænerive god ovenpå bunddækning.

Nyt svar til emnet »En lille plænerive til børn… Herligt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > En lille plænerive til børn… Herligt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider