Forum

De 4 verdenshjørner (Inde eller ude plante)?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Joe, 29. april 2006 kl. 18.51

Hej alle

Hvem kan hjælpe har idag købt en stor knold (Skulle blive hvid) som kaldes de 4 verdenshjørner eller noget i den retning
Sad og snakket med nogle bekendt om denne knold de sagde den er til indendørs brug nu er jeg dælme i tvil har ledt på nettet som en gal men kan ikke finde noget

Hilsen
Joe

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 29. april 2006 kl. 21.25

Hej Joe

De 4 verdenshjørner hedder også Amaryllis, under det navn kan du sagtens finde den, hvis du søger på Google. Du kan også søge her på siden der står garanteret også noget om den, men du kender den godt. Det er den der sælges omkring juletid som en lang stængel.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 26. maj 2006 kl. 15.23

De fire verdenshjørner hedder nu altså Hippeastrum (ikke Amaryllis det er en anden art). Det er en stueplante. Blomstrer som regel ved juletid.

Jeg har med stor succes sat mine ud om sommeren, hvor de får masser af sol, vand og gødning. Kommer ind i eftersommeren, hvor jeg holder op med at vande dem, hvorefter de visner lidt ned. Omkring juletid begynder jeg at vande igen – og får flotte blomster. Nogle af dem har jeg haft i mere end 10 år – de sætter sideløg og får endnu flere blomster. De pottes om i en større potte ca. hvert andet år.

Held og lykke.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Pedersen, 17. marts 2007 kl. 9.38

Er blevet hel vild med amaryllis. Findes der en gul af slagsen?, hvor kan den evt. købes?

V.H.

Hanne

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 19. marts 2007 kl. 12.06

Ja, der findes gule, fx Yellow Godess, Limona eller Lemon Lime, som Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik i Lund fører. Men det er ikke den rette årstid, de kommer først i butikkerne igen til efteråret.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Pedersen, 23. marts 2007 kl. 16.19

Tak til Merete

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita, 16. april 2008 kl. 19.14

Jeg har da lige købt 2 stk. en rød og en hvid. de er ved at blomstre nu.

Nyt svar til emnet »De 4 verdenshjørner (Inde eller ude plante)?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > De 4 verdenshjørner (Inde eller ude plante)?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider