Forum

Søren Ryge Petersen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thyge Kristensen, 24. april 2007 kl. 17.42

Jeg er oprindelig uddannet gartner, og har fra tid til anden hørt kolleger vrænge på næsen af Søren Ryge Petersens udsendelser. At det skyldes lidt "misundelse", at han ikke er uddannet gartner, og udtaler sig som om han var, kan næppe afvises. SRPs store fortrin er hans evne til at formidle, for både kritikere og andre følger jo hans gode udsendelser.

Men han er også et mediemenneske med undertiden lidt for store hang til at fremhæve sig selv, og komme med unødige provokationer.

Hans brug af "Round-Up" for åben skærm var aldeles tåbelig, mens producenten må kamme over af glæde. SRP er i kraft af hans popularitet holdningsdanner, og denne handling vil for mange være en legalisering af brugen af sprøjtegifte.

Det stopper desværre ikke her.

SRP bryder sig vist ikke om arbejdsmiljøregler. I samme udsendelse brugte han motorsav – uden beskyttelsesudstyr bortset fra en fjollet hjelm. Det kan opfattes som om at en motorsav er et harmløst stykke værktøj. Men en brøkdel af et sekund gør forskellen på, om man har invalideret sig selv for livstid eller ej.

Vil man bruge motorsav skylder man sig selv, sin familie, skatteborgerne og hospitalsvæsnet, at man også har sikkerhedsbukser og -støvler.

Faktisk er hovedet det mindst udsatte bortset fra træstøv i øjnene, og der var selvfølgelig ikke visir på den ubestemmelige hjelm, SRP anvendte i udsendelsen.

Jeg ved ikke, hvorfor SRP laver disse meningsløse provationer. Det er i orden ikke at ligge næsegrus for autoriteter, men arbejdsbeskyttelse og miljøbeskyttelse er jo sund fornuft, og til gavn for os alle.

Venlig hilsen
Thyge Kristensen
Gartner/ haveejer igennem 30 år, som aldrig har haft brug for sprøjtegifte

1 af 59 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. april 2007 kl. 21.49

Hej Thyge!