Forum

Beskæring af potentilla

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Bach, 24. juni 2003 kl. 15.26

Vi har en potentilla hæk, hvor der er 2 højder, da de er sat af 2 gange. Nu mener jeg at have hørt at de ikke kan tåle at blive hårdt beskåret, men hvad er jeres erfaring

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 25. juni 2003 kl. 16.07

Potentil beskæres normalt om foråret. Det er almindeligt at forynge buskene og dermed øge blomstringen med tilbageskæring med en tre års mellemrum. Så almindelig god tilbageskæring vil de nemt klare. Vækstkraften er dog ikke så voldsom.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Larsen, 29. august 2003 kl. 18.47

Jeg har en ca. 15 år gammel pontillahæk – ca. 1m høj. Den har været skåret helt tilbage for 3 år siden og kom pænt igen.

Kan jeg flytte disse planter og i givet fald hvornår?

Hvis positiv – skal de så klippes ned?

M.v.h.

Erling Larsen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: -Kennet-, 31. august 2003 kl. 20.09

Til Lone:

DU kan sagtens skære den ned. dvs. den vil nok ikke overleve at blive skåret ned til roden, men den kan tåle en del beskæring. derudover er det bedst at beskære den enten med et par års mellemrum, eller måske formklippe den hvert år, som en lav hæk?

Til erling:

Nu må du ikke hænge mig op på det, men jeg tror ikke der sker det store ved at flytte den. Har den overlevet i 15 år, er den stærk nok til at klare en flytning. Det skulle ikke være nødvendigt at skære den ned, medmindre der er af hensyn til plantens nye levested. Bare husk at vand den godt, når den er flyttet!

Nyt svar til emnet »Beskæring af potentilla«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskæring af potentilla

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider