Forum

Planter under tagdryp

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Torben – Amatøren, 24. april 2009 kl. 16.31

Tak for en meget informativ artikkel af Karna Maj, omkring ovennævnte. Det lyder spændende at afprøve, men lige et par spørgsmål desangående. På planteskolen blev jeg henvist til Kærmindesøster da jeg efterspurgte Vårkærminde, men efter at have set den iøvrigt flotte plante, fandt vi ikke så langt derfra den "rigtige" Vårkærminde, så det har nok været en lille "smutter". 1) Hvad er den store forskel på de 2 planter, og kan de begge anvendes som "planter under tagdryp" måske? 2) Hvordan er risikoen for at mine rådyr som jeg lever fint sammen med (bag dyrehegn) får smag for planterne? Jeg påtænker nemlig at plante dem udenfor hegnet. 3) Den vildtvoksende Engblomme (Trollius Europaus) hvor skaffes den her på Sysøst Sjælland?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Engermann, 21. maj 2009 kl. 15.35

Til dit første spørgsmål:
Vårkærminde bliver 10–15 cm høj og formerer sig ved udløbere, mens Kærmindesøster bliver 40–50 cm høj (ligner meget Forglemmigej bortset fra bladene).

Begge trives bedst i skygge/halvskygge, (har jeg læst).

Om de kan lide tagdryp, ved jeg ikke!

Nyt svar til emnet »Planter under tagdryp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Planter under tagdryp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider