Forum

Ukruds have – hjælp! :)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin, 12. maj 2009 kl. 17.34

Hej allesammen.

Min mor har 50 års fødselsdag om 1½ måned. Og jeg er i gang med at gøre hendes have klar til, housewarming. MEN – hun har 10 kvadratmeter ukrudt midt i hendes have.

Jeg har fjernet alt det der kunne fjernes (Ukrudts ''blomster'' og diverse underlige træer), men nu er der et hav at små røder, fra de ret så store ukrudts ''blomster'' og lidt fra træerne... Men de 10 kvadrat meter er ikke til at give i eller bruge en skovl til at vende jorden med. Er total nybegynder på det her punkt, og ville gerne ha plantet noget nyt, på de 10 kvadrat meter, men det er ikke muligt med alle de røder... Er der nogen der har nogle forslag til, hvordan man nemt kan fjerne det!?

Man kan måske hælde en masse roundup på?

Håber nogen kan hjælpe, Jeg har lidt billeder af det, og kan ses her:

i386.photobucket.com/albums/oo305/redin/P1010072.jpg

i386.photobucket.com/albums/oo305/redin/P1010074.jpg

i386.photobucket.com/albums/oo305/redin/P1010076.jpg

Mvh Martin

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Asbjørn, 13. maj 2009 kl. 22.39

Hej Martin...

1. Round-up virker ved at det sprøjtes på bladene og trænger ned i planten, så det dur ikke. OG så er det jo også noget værre stads ;)

2. Nu til mit løsnings forslag: Der er ikke andet at gøre end hårdt arbejde. En god skarp spade, en økse hvis det er rigtig genstridige trærødder, og så bare derudaf :) grave grave, og så samle/rive rødder og skidt af indtil man har et fint bed... Du kan jo glæde dig over at det trods alt kun er 10 kvm. Det er klaret forholdsvis hurtigt hvis man går til den. Det er god motion og vejret er jo ok for tiden, så fat mod :)

MVH. Asbjørn

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 13. maj 2009 kl. 23.08

Hej Martin

Du kan også vælge at gå en anden vej. Dække området med sort plastik og så tallerkensmækkere/blomsterkarse ovenpå, så plasten ikke ses.

Se beskivelse ved at klikke på linket:
www.havenyt.dk/tips/ukrudt/140.html
Hilsen Linda

Nyt svar til emnet »Ukruds have – hjælp! :)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ukruds have – hjælp! :)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider